Kolena, kyčle nebo lokty začínají bolet údajně tehdy, když máme mezi kostmi usazenou sůl. Pokud této teorii věříte, zkuste třeba speciální čaje – kopřivový, tužebníkový, případně z bobkového listu. Radši však nekupujte gel (krém) Arthrolon, abyste se nestali obětí zákeřného podvodu.

Čím déle žijeme, tím jasněji vnímáme, že potřebujeme zdravé klouby. Svoje kotníky, kolena, kyčle, ramena, lokty a zápěstí totiž opotřebováváme. Takže když se náhle zraníme, nebo postupně zestárneme, mezi kostmi cítíme bolest. Lékaři potom doporučují klid, eventuálně předepisují ověřená farmaka, nebo nabízejí kloubní náhradu – podle individuálního fyzického stavu. Alternativní poradci propagují čaje: například z bobkového listu, kopřiv, tužebníku jilmového

Pohádkový doktor Karl Kirschmayer z Německa

„Čeští lékaři jsou pozadu. V Německu používáme krém Arthrolon, kterým v postiženém kloubu obnovíme zdravý krevní oběh. Následně se tam rozpustí nahromaděná sůl – a bolest zmizí stejně rychle, jako nachlazení,“ říká podle internetové reklamy údajný Dr. Karl Kirschmayer, jinak také „vedoucí berlínského revmatologického centra Tumorzentrum Eva Mayr-Stihl“. Na propagační stránce dále vidíme spoustu nadšených recenzí.

Česká jazyková verze:

České recenze na gel Arthrolon

Zmíněnou kliniku však ve skutečnosti vede Prof. Dr. Gerald Illerhaus. A domnělí recenzenti jsou pojmenovaní různě – podle toho, jakou jazykovou verzi otevřeme. Fotka stejné „uživatelky“ je jednou podepsána Hana Červenáková, podruhé (pro rumunské publikum) Ioana Albu. Mimochodem, tato podvodná reklama neběží na české, ani na německé, nýbrž na ruské internetové doméně.

Rumunská jazyková verze:

Rumunské recenze na krém Arthrolon

Cinknuté a pravdivé recenze na krém Arthrolon

Inzerovaný výrobek připomíná dřívější podvody, které se jmenovaly Flexa Plus, Osteoren (Hondrocream), Motion Free, Levasan Maxx, Artrovex, Move Flex, Articulatio Pro nebo Hondrostrong Forte. Jejich reklamní kampaně mají pokaždé stejné rysy:

  • Podvodné výrobky bývají propagovány fiktivními osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom jsou vymyšlené.
  • Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným figurantům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o reklamě nemá tušení.
  • Odpovědná firma sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji identitu.
  • Chybějí seriózní obchodní podmínky, od distributora (kurýra) nedostaneme žádnou fakturu a těžko uplatníme reklamaci. Cena přitom činí 890 Kč (nebo 36 eur) za několik skromných mililitrů (obvykle 15 ml).
  • Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

Autorka úvodní ilustrační fotografie: Karolina Grabowska

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno