Čínský internetový obchod přeprodává výrobky svých zahraničních partnerů, přičemž odmítá odpovědnost za kvalitu. Zákazníky nechává čekat až 365 dní, než přijde objednaná zásilka. Mezitím ignoruje evropská spotřebitelská práva a následně odmítá reklamace. Vítejte v Balando – recenze na tento nebezpečný „eshop“ jsou varovné, kontakty směřují do Šanghaje a Prahy.

Internetové nákupy vypadají pohodlně, ovšem zdání klame. Požadované produkty sice vybereme a zaplatíme doma, takže ušetříme čas a fyzickou námahu. Ale přitom musíme přemýšlet důkladněji, než kdybychom obcházeli tradiční kamenné krámky.

Například na adrese Balando.cz jsou inzerované hezké dvoudílné plavky za 399 Kč, vyjímá se tam i slušivá pánská košile za 359 Kč nebo roztomilá dětská panenka za 159 Kč. Avšak jakmile prolétneme obchodní podmínky a v nezávislých diskusních fórech prostudujeme uživatelské recenze, pochopíme rizika.

Šanghajské a pražské kontakty nestačí

Údajný provozovatel sídlí v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Odkazuje na svého „českého agenta”, respektive na následující kontakty: Ephemera Solitude Ecommerce s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, : 09708588, e-mail: info@balando.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Tomáš Sarai (narozen v roce 2002).

Balando funguje jako zprostředkovatel mezi tuzemským spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož identitu neznáme. Objednávky vyřizuje „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Dodací lhůta trvá maximálně 365 dní, například pokud výrobní továrna nestíhá. Český návod v balíčku nenajdete. Provozovatel ani jeho český agent „nenese odpovědnost” za kvalitu. Případnou reklamaci pošlete dodavateli, který však nepodléhá evropským normám, takže možná neochrání vaše osobní údaje.

Balando – recenze na alibistický eshop

Hádejte, jak na čínském tržišti pochodili důvěřiví Češi. „Chtěla jsem dvoudílné plavky, přišly jednodílné. Zeptala jsem se, na jakou adresu mohu zboží vrátit, marně čekám na odpověď. Naletěla jsem, na Balando nic nekupujte,” vzkazuje Petra na Modio.cz. „Objednal jsem oblečení – 3 kusy, velikost XXL. Zaplatil jsem 1 500 Kč. Přišly mi 2 kusy, velikost M,” píše Jarda na ModrýKoník.cz. „Převodem na účet jsem zaplatila dětskou panenku, místo které mi však přišla výzva, abych znovu poslala peníze,” uvádí Tereza na VašeStížnosti.cz.

Záleží na vás, jestli taky nakoupíte na Balando. Recenze případně přidávejte níže, do našeho diskusního fóra.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pexels.com

41 KOMENTÁŘE

  1. Myslíte, že pomůže Chargeback? V neděli jsem objednal, ale až dnes (3 dny) vyšel článek o Balandu a doporučení ČOI na Seznamu.

    Jako spotřebitel jsem samozřejmě klamán – jak v charakteru poskytovaných služeb, tak v nezákonném omezení mého práva na odstoupení od smlouvy. Obchodník výslovně a záměrně neinformuje o objednávce, a vzniká podezření na nekalou obchodní praktiku.

    Cítím se být klamán Obchodníkem a chci využít práva od takové smlouvy odstoupit.

  2. Také jsem bohužel naletěla. Komunikují sice rychle, ale na vše stejná odpověď – že jsem souhlasila s obchodními podmínkami atd. Upozornila jsem, že dle českých zákonů mám právo odstoupit od smlouvy. Odpověď tatáž.

  3. Dobrý den, moje zkušenost: objednávku jsem zaplatila 1. 6. 2021, dodnes jsem nic neobdržela. 2 x jsem upozornila na prodlení, napsali mi, že někdy se zásilka zdrží a ujistili mě, že dorazí. Po 4 měsících jsem napsala rozčilený e-mail, načež mi jen poslali odkaz na reklamační formulář…

    Nerada nakupuji přes neznámé společnosti, o této mě ale informovala kamarádka, která přes Balando koupila stejný produkt a dorazil jí do 3 týdnů bez problémů. 🙁

  4. Zdravím. Pokud zaplatíte kreditní kartou takovým darebákům, ihned kontaktujte svoji banku a reklamujte platbu. Banka vám určitě i díky takovýmto recenzím pomůže a stornuje platbu. Také to řeším a hned zítra se vypravím do své banky. Objednáno na Balando.cz místo na Zalando. Jaká skoro shoda názvu… pozdě… není.

  5. Tak jsem asi další, co naletěla. Objednala jsem si zimní kabát a do dneška nic. A podle vašich recenzi mi peníze zpátky asi jen tak nepošlou.

  6. Bohužel i já mám negativní zkušenost. Objednávala jsem jako dárek dětské capáčky, přišly za čtyři měsíce a stav zoufalý, lajdácké provedení, dírky v přední viditelné části, nepoužitelné. Bohužel jsem hned cestou vyhazovala obal, aby se mi lépe vešly do kabelky a tudíž jsem nemohla ani reklamovat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno