Na českém internetu přibývají pochybné virtuální obchody, napojené na čínské obchodníky. Tuzemští zákazníci očekávají evropskou kvalitu, takže jsou šokovaní několikaměsíčními dodacími lhůtami a vadným zbožím, které nelze reklamovat. Další riziková nákupní galerie vyrostla na adrese Bonky.cz, recenze tentokrát připojila také Česká obchodní inspekce.

„Mám negativní zkušenosti. Objednané podprsenky mi přišly bezmála za 3 měsíce, navíc jsou malé. Velikost rozhodně neodpovídá tomu, co jsem zaplatila. Všechno jsem nafotila, ale provozovatel neuznal reklamaci, protože údajně není správně vyplněna!,“ píše paní Marie o internetovém obchodu Rivio.cz. „Taky jsem naletěla. Objednala jsem letní šaty, které dorazily teprve na podzim. Mají jiný materiál, střih i délku, zkrátka jsou hrozné. Varuji vás před nákupem,“ referuje paní Jana o e-shopu Balando.cz.

Obě odkazovaná „virtuální tržiště“ přitom mají totožné obchodní podmínky, respektive odkazují na stejnou českou a čínskou adresu, jako další „nákupní galerie“Bonky.cz. Recenze tedy berme jako varování, abychom byli obezřetní také zde.

Doprava trvá maximálně rok, kvalitu nečekejte

Oficiální provozovatel úřaduje v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Zároveň odkazuje na svého „českého zástupce”, respektive na následující kontakty: Finalty Target Media s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, IČ: 09105468, e-mail: info@bonky.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Kamil Gabriš.

Bonky.cz funguje jako spojovník mezi českým spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož totožnost neprozrazuje. Objednávky řeší „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Distribuce trvá „až 365 dní”, protože občas nefunguje výrobní textilka. Český návod v balíku nenaleznete. Provozovatel ani jeho český zástupce „nenese odpovědnost” za jakost. Případnou reklamaci adresujte tajemnému dodavateli, který nepodléhá evropským regulacím, takže možná zneužije vaše kontakty a osobní údaje.

Bonky.cz – recenze českých zákazníků a inspektorů

„Nedoporučuji vám, abyste jim cokoli platili předem. Původně mi slibovali, že zboží dostanu do 5 dní, potom lhůtu prodloužili na 49 dní a nakonec jsem nedostala nic,“ varuje paní Marie. Další čtenářka sice zaplacené zboží dostala, ale nyní musí doplácet ještě clo. „Pozor na tyhle šmejdy,“ pokračuje Květa.

České obchodní inspekci (ČOI) chodí stížnosti na internetové stránky Bonky.cz, Mollio.cz a Juum.cz, které nabízejí oblečení a odkazují na stejnou čínskou firmu. Jde o dlouhé dodací lhůty, eventuálně nedodané zboží a obtížnou reklamaci. „Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího,“ vzkazuje ČOI.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pexels.com

28 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den. Objednávala jsem si od vás dětskou kombinézu – v říjnu. Dodnes jsem nedostala žádný balík.

  2. Jsou to podvodníci! Peníze převzali a vzápětí mi psali, abych zboží zaplatila znova. Žádná komunikace, jen automat.

  3. Udělala jsem hloupost a nepřečetla si před objednáním obchodní podmínky. Objednala jsem si zboží, zaplatila převodem z účtu a balíček přišel za 3 měsíce. To by bylo ještě v pořádku, nepřečtení OP je moje chyba. Ale můj balíček dorazil s doplatkem 200,-, protože to na celnici takhle proclili. Ve výsledku tedy zboží v hodnotě cca 300,- a zaplacené předem stálo 500,-.

  4. Objednala jsem z bonky.cz na začátku října 2021 po přečtení dodacích podmínek, že prý budou mít to mezinárodní číslo pro snadné proclení. Ani prd. Když mi po měsíci přišlo z pošty avízo, že mám vyplnit celní prohlášení, napsala jsem do bonky. Odpověď byla, ať si to celní prohlášení vyplním, že to je v pohodě, a kdybych něco musela platit, ať jim pošlu fakturu a oni mi to proplatí zpětně. Uběhl další měsíc a sleduju balíček, že stále trčí v Číně, ovšem prošel už přes asi pět dalších distribucí 😀 Houby 10-40 pracovních dní dodací lhůta… a to jsem si říkala, že dva měsíce do Vánoc budou stačit 🙂 Škoda, že tato recenze vyšla až po mé objednávce.

  5. Vždy pročítám recenze a obchodní podmínky. Nechápu, kde jsem tentokrát měla mozek. Tato chyba mě tedy stála necelé 2.000,- Kč a to doufám, že pokud zboží přece jen dorazí, nebudu doplácet clo. Do prkýnka, proč se s těmito šmejdy něco nedělá…?

  6. Nekontaktní, nereagují. Zaplatil jsem (blbec) zboží přes kartu předem. Počítám, že od těchhle šmejdů nic nedostanu. V žádném případě od nich nic nekupujte.

  7. Manžel si zaplatil mikinu za 700 Kč. Obratem mu přišlo, že platba proběhla, ale že si nechávají 40 dnů na zaslání. Tak mi bylo jasné, že je to v háji.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno