Na českém internetu přibývají pochybné virtuální obchody, napojené na čínské obchodníky. Tuzemští zákazníci očekávají evropskou kvalitu, takže jsou šokovaní několikaměsíčními dodacími lhůtami a vadným zbožím, které nelze reklamovat. Další riziková nákupní galerie vyrostla na adrese Bonky.cz, recenze tentokrát připojila také Česká obchodní inspekce.

„Mám negativní zkušenosti. Objednané podprsenky mi přišly bezmála za 3 měsíce, navíc jsou malé. Velikost rozhodně neodpovídá tomu, co jsem zaplatila. Všechno jsem nafotila, ale provozovatel neuznal reklamaci, protože údajně není správně vyplněna!,“ píše paní Marie o internetovém obchodu Rivio.cz. „Taky jsem naletěla. Objednala jsem letní šaty, které dorazily teprve na podzim. Mají jiný materiál, střih i délku, zkrátka jsou hrozné. Varuji vás před nákupem,“ referuje paní Jana o e-shopu Balando.cz.

Obě odkazovaná „virtuální tržiště“ přitom mají totožné obchodní podmínky, respektive odkazují na stejnou českou a čínskou adresu, jako další „nákupní galerie“Bonky.cz. Recenze tedy berme jako varování, abychom byli obezřetní také zde.

Doprava trvá maximálně rok, kvalitu nečekejte

Oficiální provozovatel úřaduje v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Zároveň odkazuje na svého „českého zástupce”, respektive na následující kontakty: Finalty Target Media s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, IČ: 09105468, e-mail: info@bonky.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Kamil Gabriš.

Bonky.cz funguje jako spojovník mezi českým spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož totožnost neprozrazuje. Objednávky řeší „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Distribuce trvá „až 365 dní”, protože občas nefunguje výrobní textilka. Český návod v balíku nenaleznete. Provozovatel ani jeho český zástupce „nenese odpovědnost” za jakost. Případnou reklamaci adresujte tajemnému dodavateli, který nepodléhá evropským regulacím, takže možná zneužije vaše kontakty a osobní údaje.

Bonky.cz – recenze českých zákazníků a inspektorů

„Nedoporučuji vám, abyste jim cokoli platili předem. Původně mi slibovali, že zboží dostanu do 5 dní, potom lhůtu prodloužili na 49 dní a nakonec jsem nedostala nic,“ varuje paní Marie. Další čtenářka sice zaplacené zboží dostala, ale nyní musí doplácet ještě clo. „Pozor na tyhle šmejdy,“ pokračuje Květa.

České obchodní inspekci (ČOI) chodí stížnosti na internetové stránky Bonky.cz, Mollio.cz a Juum.cz, které nabízejí oblečení a odkazují na stejnou čínskou firmu. Jde o dlouhé dodací lhůty, eventuálně nedodané zboží a obtížnou reklamaci. „Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího,“ vzkazuje ČOI.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pexels.com

33 KOMENTÁŘE

  1. I já naletěla, resp. dítě našlo v červnu na internetu drobnost, po které toužilo a chtělo ji za dobré vysvědčení. K reklamaci a odstoupení od smlouvy chtějí vyplnit formulář, který ale použít nelze, protože jejich web buď nejde vůbec, nebo mě tam nepustí zabezpečení mého serveru. Ráda se přidám k hromadné žalobě.

  2. Na šaty do tanečních čekáme od 7. září! Na dotaz, kdy dojdou, odepsali, že do 5 dní. Lžou, podvádí a okrádají lidi. Je naše chyba, že jsme naletěli. Nekupovat z Číny, nepodporovat šmejdy, raději šetřit planetu a koupit použité.

  3. Katastrofa – ani po 6 týdnech není zboží dodáno. Reakcí na reklamaci je pouze informace, že nejsou prodejci, pouze zprostředkovatelé prodeje.

  4. Katastrofa, zboží zaplacené předem a ještě mě 6x upomínali, že chtějí platbu znovu. Zboží nemám ani po 3 měsících a předpokládám, že nepřijde ani v budoucnu.

  5. Bonky, objednané a zaplacené zboží nemám ani po 3 měsících a asi už nebude. Připojila bych se k hromadné žalobě.

  6. Nic horšího jsem nezažila. Objednala jsem v září vnučce šaty jako dárek k vánocům. Nemám šaty, ani peníze.
    Komunikace nefunguje, zásilka se nedá vysledovat.
    V žádném případě nedoporučuji tuto rádoby firmu.

  7. 17. listopadu 21 jsem objednala trenky u fy Bonky. 10 ks. Dodnes, tj. 24.12.022, ani vidu ani slechu. Bohužel jsem si nevšimla, že to objednávají z Číny, zaplatila jsem a teď koukám jak puk. Drze mi napsali, že to trvá 365 dní. To jsem si je mohla ušít sama. Částka 1250 korun, co jsem zaplatila, se rovná jedné desetině mé penze. Že se nestydí. Budete někdo podávat žalobu? Tak se připojuji. Nebo mám dojít na Policii?

  8. Naše rodina těmto šmejdům také naletěla. Chcete s tím někdo něco dělat? Česká obchodní inspekce atd…?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno