Česká revmatologie má úctyhodnou tradici, ve které pokračují současní doktoři. Virtuální podvodníci však tvrdí, že naši lékaři kloubům nerozumějí a jsme opoždění. Lžou, aby vám draze prodali svůj pofidérní olej, takzvaný Flekosteel.

Moderní českou revmatologii v minulém století zakládal František Lenoch, se kterým spolupracovaly světové špičky tohoto oboru (například Američan Philip Showalter Hench nebo Švédka Nanna Svart). Následovali další průkopníci. Milan Adam popsal, jak souvisí zlato a artritida, díky němu také seženeme novou kloubní výživu. V České republice jsou pořádány celoevropské revmatologické konference.

Bolavé klouby, páteř, svaly a vazy tedy můžeme plnohodnotně léčit v tuzemsku. Podle jisté internetové reklamy však „revmatologie jakožto věda v Česku vůbec neexistuje“. Zatímco zahraniční odborníci jsou údajně mnohem dál. Bolavé klouby prý léčí mastičkou, která se jmenuje Flekosteel. V České republice doposud nebyla dostupná, protože naši úředníci a lékaři jsou údajně zaostalí.

Vybájený německý revmatolog Dr. Karl Kirschmayer

„Flekosteel pomáhá chrupavkám, svalovým vláknům, šlachám i vazům. Doporučuji vám, abyste využili slevovou akci a získali tento produkt za pouhých 1 300 Kč,“ říká podle reklamy „Dr. Karl Kirschmayer“. Údajně pracuje v Berlínském centru pro revmatologii. Českou distribuci prý dotuje Univerzita ortopedie a revmatologie. Citovaný doktor, ani odkazované instituce však bohužel neexistují.

Reklama na Flekosteel, Karl Kirschmayer

Přesněji řečeno, domnělý doktor Karl Kirschmayer figuruje ve lživých kampaních často. Vystupoval například v reklamách na přípravky Arthrolon, Hondrostrong, Imosteon, Flexumgel, Nautubone nebo Phentermine.

Reklama na Phentermine, Karl Kirschmayer

Nezávislé recenze na podvodný olejíček Flekosteel

Podobně jsou vnucovány také další zaměnitelné krémy: Artrovex, Knee Active Plus, Move Flex„Už jsem vymazal 3 tuby a nic,“ píše Milda. „Kam mohu tento podvodný výrobek zaslat, abych dostala zpátky svoje peníze? Prosím o adresu,“ navazuje Jarmila. „Mohu potvrdit, naprosto neúčinné,“ dodává Olga. Dobře zvažte, jestli přesto koupíte Flekosteel. Podvodné reklamy mívají několik společných rysů:

  • Falešné výrobky bývají zaštítěny vymyšlenými osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom neexistují.
  • Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným statistům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o kampani nemá tušení.
  • Odpovědný podnikatel sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji totožnost.
  • Chybějí seriózní smluvní podmínky, od kurýra nedostanete žádnou fakturu a těžko uplatníte reklamaci. Cena je 1 300 Kč za nespecifikované množství „léčivého oleje“.
  • Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

Autor úvodní ilustrační fotografie: Gerd Altmann

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno