Lidskému organismu prospívají mírné teploty okolního prostředí, jaké udržujeme ve svých domácnostech. Dusná vedra, ale také třeskuté mrazy jsou náporem na srdce. Krevní tlak ovšem nebezpečně zvyšují také podvodníci, kteří prodávají tobolky Friocard.

Meteorologové předpovídají, jaké budou venkovní povětrnostní podmínky a občas doporučují, abychom se raději šetřili. Našemu organismu svědčí mírné teploty kolem 20 °C, které doma udržujeme vytápěním nebo klimatizací. Venku však bývá ideální počasí málokdy, spíše se tam střídají zimy a horka. Čím větší jsou tyto výkyvy, tím významnější existuje „biozátěž“, tedy riziko především pro kardiaky a další slabší lidi.

„Pokud jde o srdce, máme daleko více údajů o škodlivém působení extrémní zimy. Příkladem může být prokazatelně vyšší výskyt srdečních infarktů v zimních měsících,“ upřesňuje profesor Petr Ošťádal, který působí v pražské Nemocnici Na Homolce. Na internetu ovšem najdeme také reklamu na tobolky Friocard, kde stojí opačná teze: „Teplé roční období je nejnebezpečnější dobou pro hypertoniky!“

Státní ústav varuje před nelegální reklamou

„Dříve jsem měl vysoký krevní tlak, bral jsem prášky proti bolesti, nemohl jsem pracovat a celé dny jsem ležel doma. Díky tobolkám Friocard jsem však v pořádku, přestože třeba panuje největší horko,“ říká podle internetové reklamy „Lukáš M.“.

Česká reklama na Friocard

Vedle jeho údajné fotografie ovšem v italské verzi vidíme jméno „Umberto Fierro“, v německé mutaci figuruje „Paul L.“ a mohli bychom pokračovat dalšími variacemi…

Italská reklama na Friocard

Přitom nikde není uvedeno jméno odpovědné firmy. Český Státní ústav pro kontrolu léčiv každopádně varuje, že Friocard nebyl schválen. Podezřelou prodejní stránku označuje jako „nelegální“.

Smyšlené a opravdové recenze na Friocard

Podobně byly koncipovány také reklamy na falešné „léky“ Cardiline, Heart Tonic, ReCardio, Vimax, Vein Stopper, Remi Bloston, DiaRemedium, Normalife nebo Avormin. „Kapsle jsem objednala a dostala, ale chyběla faktura a příbalový leták byl v rumunštině. Nemám, kam balíček vrátit, protože na uvedeném telefonním čísle nikdo nekomunikuje,“ píše Jaroslava. „Je to velký podvod,“ varuje Jaroslav.

  • Falešné výrobky bývají zaštítěny vymyšlenými osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom neexistují.
  • Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným statistům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o kampani nemá tušení.
  • Odpovědný podnikatel sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji totožnost.
  • Chybějí seriózní smluvní podmínky, od kurýra neobdržíme fakturu a těžko uplatníme reklamaci. Cena byla „zlevněna“ na 849 Kč, za nespecifikovaný počet „tobolek“.
  • Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

Autorka úvodního ilustračního obrázku: Christine Schmidt

17 KOMENTÁŘE

  1. Ano, tyto nabídky jsou zavádějící a cítím vůči nim averzi. Úvod vypadá důvěryhodně, ale naštěstí jsem vždycky zavčas pochopila, že nemám nic objednávat. Viz různé cizojazyčné verze a uměle vytvořené recenze, přesně jak píšete.

  2. Dobrý den,
    také jsem si objednal přípravek a potom na netu zjistil, oč jde. Balíček mi ještě nedorazil, takže mám prostor pro záchranu pár tisíc. Hodlám zásilku nepřevzít, ale nejsem si zcela jistý, jestli po mně nebudou vymáhat peníze za dopravu. Má někdo s tímto zkušenost? Děkuji za případné komentáře.
    Hezký den
    Jan Bureš

    • Pokud by se na vás osopili prostřednictvím soudu, o čemž srdečně pochybuji, konečně bychom se dozvěděli, o koho jde a kde sídlí.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno