Tukové zásoby dříve bývaly výhodou, protože jejich nositelé měli větší šanci, že přečkají příští hladomor. Dneska se můžeme libovolně najíst nebo přejíst, a tak řešíme opačný problém. Obezita patří mezi nové civilizační choroby. Prozíravé jsou jiné úspory, například peníze na bankovním účtu. Internetoví šmejdi vám ovšem nabízejí kapsičku, díky které nezhubnete, ale zchudnete: „Matcha Slim“.
Lidé jsou všelijací, každý máme svoje specifické silné a slabé stránky. Přesto, nebo právě proto srovnejme dva rozdílné české prezidenty.
Tomáš Garrigue Masaryk preferoval nealkoholické nápoje, chodil do vegetariánské restaurace, ještě ve vysokém věku jezdíval na koni a vypadal zdravě. Miloš Zeman naopak nikdy příliš nesportoval, ale často konzumoval uzeniny a popíjel alkohol, a po většinu svého prezidentování působil vyčerpaně.
Mnozí senioři, kteří se dožili vysokánského věku, jedli střídmě a pravidelně cvičili: například Češka Květoslava Hranošová, Maďarka Ágnes Keleti nebo Japonka Kane Tanaka.
Podle jedné internetové reklamy jsou však zdravé diety, stejně jako tělesné cviky a další sporty, „nebezpečné“! Údajně máme kupovat a pít nový vynález – jakýsi Matcha Slim, abychom zhubli a byli fit!
Geniální studentka Alena Evšová bohužel neexistuje
„Moje matka chodila na aerobik a držela dietu, ale stejně trpěla nadváhou a hypertenzí. Kvůli tomu dostala mozkovou mrtvici a zemřela. Proto jsem vyvinula novou metodu, jak bezpracně zhubnout 13 kilogramů za týden,“ říká podle internetové reklamy „česká studentka Alena Evšová“. Údajně nejde o byznys, a proto její „nápojový mix“ Matcha Slim stojí „pouhých“ 890 Kč.

Reklama odkazuje na „Výzkumný a vývojový ústav biologie a výživy“ a „Evropský kongres odborníků na endokrinologii“. Tyto instituce, ani citovaná studentka bohužel neexistují. Někdo zřejmě zneužil fotografii mladé ženy, jejíž tvář známe také z dalších podezřelých reklam. Jednou je představena jako „Alena Evšová“, podruhé coby „Lenka Klapková“, potřetí alias „Radka Klečková“.

Upřímné a zkorumpované recenze na Matcha Slim
Podobně byly propagovány falešné „hubnoucí“ přípravky Keto Diet, FatFix a Idealica, Vega Slim, Kaplanex, Vanefist Neo, Coffitin, Catch Me – Patch Me a další. „Takovýchto podvodných lákadel najdete plno. Na hubnutí, klouby, krevní tlak, ale jedno mají společné. Zázračného českého studenta, o kterém nikdo neví,“ glosuje Milda. Všechny kampaně měly stejné rysy jako reklama na Matcha Slim:
- Falešné výrobky bývají zaštítěny vymyšlenými osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom neexistují.
- Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným statistům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o kampani nemá tušení.
- Odpovědný podnikatel sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji totožnost.
- Chybějí seriózní smluvní podmínky, od kurýra nedostaneme žádnou fakturu a těžko uplatníme reklamaci. Cena je 890 Kč (nebo 39 eur) za jedno balení, které obsahuje nespecifikované množství „nápojového mixu“.
- Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.
Autorka úvodní ilustrační fotografie: Wendy Wei