Model Škoda Karoq je kompaktní SUV, které nabízí prostorný interiér, bohatou výbavu i řadu moderních technologií. Osvědčil se jako ideální rodinné auto, ale vhodnou volbou je i pro lidi hledající prostorné a praktické vozidlo v dostupných cenách. V článku najdete základní informace o voze Škoda Karoq i recenze, které vám blíže přiblíží jeho přednosti i nedostatky.

Škoda Karoq 

Kompaktní SUV Škoda Karoq se po světě prohání od roku 2017, přičemž dnes se tento mladoboleslavský model prodává ve více než šedesáti zemích světa. Je to nástupce modelu Yeti a je postaveno na platformě Volkswagen Group MQB. Je o něco větší než kolega Škoda Kamiq a zároveň menší než Škoda Kodiaq.

Ideální je pro rodiny hledající praktické a pohodlné auto. Kromě prostorného interiéru nabídne bohatou výbavu i poměrně širokou nabídku motorů. Cena začíná na 560 tisíci korunách, ovšem nutno říci, že některá provedení jsou poměrně drahá. 

Škoda Karoq – Základní info:

Rozměry:

  • Délka: 4 382 mm
  • Šířka: 1 841 mm
  • Výška: 1 603 mm
  • Rozvor: 2 638 mm

Objem zavazadlového prostoru:

  • 521 litrů (zadní sedadla v základní poloze)
  • 1 630 litrů (zadní sedadla sklopená)

Převodovky:

  • Manuální 6stupňová, automatická 7stupňová DSG

Výbava:

Standardní výbava zahrnuje například:

  • LED světlomety
  • LED zadní světla
  • Asistent rozjezdu do kopce
  • Systém stabilizace točivého momentu ESP
  • Systém ABS
  • Airbagy pro řidiče a spolujezdce

Bohatá je i nabídka dalších prvků výbavy, jako jsou například:

  • Adaptivní tempomat
  • Asistent jízdy v jízdním pruhu
  • Asistent mrtvého úhlu
  • Parkovací asistent
  • Panoramatická střecha

Škoda Karoq: Jaký motor zvolit

Vždy záleží na potřebách daného uživatele. Pro většinu běžných řidičů bývá ideální volbou benzínový motor 1,5 TSI, který je dostatečně výkonný pro většinu situací a má relativně nízkou spotřebu paliva. Pokud však jezdíte často po dálnici nebo s větším nákladem, vhodnější by mohl být dieselový motor 2,0 TDI.

Pro Škodu Karoq jsou k dispozici tři benzínové motory a dva dieselové:

  • Benzínové motory:
  • 1,0 TSI 81 kW (110 k)
  • 1,5 TSI ACT 110 kW (150 k)
  • 2,0 TSI 140 kW (190 k)
  • Dieselové motory:
  • 2,0 TDI 85 kW (116 k)
  • 2,0 TDI 110 kW (150 k)

Škoda Karoq: Benzínové motory

1,0 TSI 81 kW je nejslabší motor v nabídce. Je dostatečný pro jízdu ve městě a na krátké trasy, ale pro pohodlné cestování na delší vzdálenosti může být nedostatečný. Pojí se s manuální šestistupňovou převodovkou. 

1,5 TSI ACT 110 kW je výkonnější motor, který poskytuje dostatečný výkon pro pohodlné cestování i při plném zatížení. Převodovka manuální šestistupňová nebo automatická sedmistupňová.

Motor 2,0 TSI nabídne nejvyšší výkon 140 kW (190 k) a je určen výhradně pro model Karoq Sportline. Tato motorizace je vybavena sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s elektronicky řízenou lamelovou spojkou šesté generace.

Škoda Karoq: Dieselové motory

2,0 TDI 85 kW je slabší dieselový motor v nabídce. Je dostatečný pro jízdu ve městě a na krátké trasy, ale pro pohodlné cestování na delší vzdálenosti může být nedostatečný. Max. točivý moment 300 Nm. Emise CO2 123 g/km. 

2,0 TDI 110 kW je výkonnější dieselový motor, který poskytuje dostatečný výkon pro pohodlné cestování i při plném zatížení. Pohon na všechny čtyři kola. Převodovka buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatická. Max. točivý moment 360 Nm. Emise CO2 145 g/km.

Škoda Karoq a spotřeba

Reálná spotřeba paliva Škody Karoq se může od té oficiálně udávané lišit. V praxi se spotřeba pohybuje od 6 do 8 litrů na 100 kilometrů v závislosti na faktorech jako:

  • Druh PHN: Benzínové motory mají obecně vyšší spotřebu paliva než dieselové motory.
  • Pohon: Karoq je k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol. Pohon všech kol má vyšší spotřebu paliva než pohon předních kol.
  • Způsob jízdy: Agresivní jízda má vyšší spotřebu paliva než klidná jízda.

Škoda Karoq – udávaná spotřeba:

  • Benzínové motory:
  • 1,0 TSI 85 kW: 5,0 l/100 km
  • 1,5 TSI ACT 110 kW: 5,4 l/100 km
  • Dieselové motory:
  • 2,0 TDI 85 kW: 4,7 l/100 km
  • 2,0 TDI 110 kW: 5,5 l/100 km

Tipy, jak snížit spotřebu paliva Škody Karoq: 

  • Používejte tempomat: Tempomat vám pomůže udržet konstantní rychlost, což může snížit spotřebu paliva.
  • Vyhýbejte se agresivní jízdě: Agresivní jízda, jako je časté brzdění a zrychlování, zvyšuje spotřebu paliva.
  • Používejte správné pneumatiky: Správné pneumatiky mohou zlepšit účinnost paliva.
  • Udržujte auto v dobrém stavu: Pravidelná údržba může pomoci snížit spotřebu paliva.

Podívejte se na ceny benzinu a nafty na čerpacích stanicích Tank Ono

Zkušenosti majitelů / recenze (interiér, exteriér, jízdní vlastnosti, problémy)

Z mnohých recenzí majitelů auta Škoda Karoq vyplývá, že je tento vůz velice dobrou volbou pro řidiče, kteří preferují prostorné, praktické a spolehlivé SUV. Model Karoq je k dispozici s širokou škálou motorů a výbav.

Někteří majitelé se však stěžují na problémy s elektrickými systémy, například na výpadky rádia nebo Bluetooth. Kritika také směřuje na nedostatečné odhlučnění. Vzácně se také objevují problémy s motorem nebo převodovkou.

Recenze Škoda Karoq (varianty výbavy a facelift)

Co se týče výbavy je Karoq nabízen ve třech variantách – Ambition, Style a Sportline. Dva vyšší výbavové stupně lze ještě vylepšit balíčkem Exclusive. Style má v základu bezklíčové odemykání i startování, vyhřívaná přední sedadla včetně volantu či ostřikovače předních světlometů. 

Style Exclusive může navíc poskytovat například:

  • Travel Assist s prediktivním tempomatem a adaptivním vedením
  • Matrix LED světlomety
  • parkovací senzory vpředu a vzadu
  • zadní parkovací kameru
  • digitální budíky s 10“ obrazovkou
  • adaptivní podvozek DCC
  • 8“ multimédia s navigací

Také oceníte obrazovku zakomponovanou do přístrojové desky, tudíž netrčí do zorného pole. Karoqu nadále zůstává intuitivní ovládání klimatizace se samostatným panelem a otočnými ovladači. Hlídání jízdního pruhu můžete vypnout napořád.

Kabině možná schází oživení nějakým zajímavým nápadem. Po pěti letech již působí tak trochu fádně. Na druhou stranu nový volant nenásleduje trend dotykových ploch a stále disponuje klasickými tlačítky, jejichž používání je jednoduché a nastavíte cokoli klidně i poslepu. 

Kufr je pravidelně tvarovaný s přihrádkami po stranách a hodit se budou i věšáky na tašky. Každodenní používání vám usnadní mnohá praktická řešení, např. zavazadelník pod podlahou pro úschovu různých drobností apod. 

Přečtěte si také recenze a další info o Škoda Octavia

Recenze Škoda Karoq Sportline 2.0 TSI DSG 4×4

Přední část Karoqa Sportline se vyznačuje ostrými rysy, což je pravděpodobně i nejlépe vypadající část auta. Bočním profilem jde o klasické SUV se zajímavými černými koly a prahy. Ozvláštněné jsou i další drobné prvky jako zrcátka či lišty okolo oken. 

I zadní část verze Sportline se velice povedla. Jemné detaily pomáhají celku a mezi ostatními modely Škodovek je Karoq Sportline velice pěkným a vyváženým vozem. 

Stavba vozu je oproti dřívějším modelům vyšší, což umožňuje pohodlnější nastupování a už od samotného usednutí pocítíte větší komfort plynoucí z prostornějšího interiéru. Díky vysokému stropu máte dostatek místa nad hlavou a prostornost zdůrazňují také prosklené plochy. 

Sedačky jsou sportovněji tvarované, což komfort nijak neomezuje. Samozřejmostí je jejich vyhřívání a lze si je plně elektricky nastavit. Pouze hlavovou opěrku není možné v této verzi upravit, což by bylo asi jediné mínus.  

Materiál, ze kterého je interiér sestaven, je kvalitní a dobře zpracovaný, ale vzhledem k ceně vozu by mohl být o něco prémiovější. Celá palubní deska i středový tunel je tvořen tvrdým (a levným) plastem. To je ale typické pro celou modelovou řadu Škoda. 

Vůz nabízí opravdu bohatou výbavu, včetně plně digitálního rozhraní, kompatibility s mobilními telefony, adaptivního tempomatu, dvouzónové klimatizace a nechybí asistent jízdy v pruzích. 

Nejvýkonnější verze má pod kapotou dvoulitrové TSI o výkonu 140 kW doplněné sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG a všechna čtyři kola jsou poháněna systémem Haldex. 

Není to výkon úplně závratný, ale zcela postačující k tomu, aby byl Karoq Sportline velmi příjemným svižným autem. Pro každodenní ježdění je to zcela vyhovující a ani nad dálničními rychlostmi autu nedochází dech. Zrychlení na 100 km/h zvládne za 7 vteřin. 

Benzínový motor je krásně tichý a bez otravných vibrací. Převodovka rovněž parádní, změna převodů okamžitá a nepostřehnutelná. Při brždění u křižovatky vypíná motor již v rychlosti okolo 15 km/h. Ve stojící koloně sleduje provoz a – to jistě také oceníte – když se auto před vámi rozjede, sám nastartuje, zatímco stále držíte brzdu. 

Škoda Karoq Sportline Exclusive 2.0 TSI, DSG, 4×4 (technické údaje)

  • Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1984 cm3
  • Výkon: 140 kW (190 k) v 4200 – 6000 ot./min
  • Točivý moment: 320 Nm v 1500 – 4100 ot./min
  • Převodovka: sedmistupňová automatická DSG
  • Provozní hmotnost: 1583 kg 
  • Maximální rychlost: 221 km/h
  • Zrychlení z 0-100 km/h: 7 s
  • Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 7,5 l/100 km
  • Spotřeba v testu: 8,5 l/100 km
  • Základní cena modelu: 638 900 korun
  • Základní cena verze s daným motorem a výbavou: 998 900 korun

Mohla by vás také zajímat recenze autobazaru Carvago

Uživatelská recenze vozu Škoda Karoq

„Známý si koupil novou Škodu Karoq a neustále má problémy se systémem auta – jednou rádio funguje, pak zase ne. Potom zas vypadne blueetooth, pak to pro jistotu nejde zapnout. Opět nové auto, které nestalo málo peněz. Postup Škodovky upřímně ve výrobě aut nechápu.

Škoda auto vyrábí auta, ikdyž ví, že do nich někdy bude něco muset domontovat. Nedokončená auta odstavuje někde na letiště. Chápu, že továrna musí jet a musí se vykazovat činnost a reporty pro akcionáře. Ale kupte si pak auto, které celý rok, možná déle stojí někde na letišti. V létě, v zimě. Jak asi po roce vypadají všechny ty komponenty, sedadla, volant, NOX čidla, AdBlue atd. Tipl bych si, že asi nic moc. 

Pokud mě někdo při prodeji dá slevu 30% a byl bych na tento fakt „letištního auta“ upozorněný, tak fajn, tak to beru. Ale tohle se neděje. Spíše naopak. Vystresovaný, novopečený majitel „nové letištní Škodovky“ je rád, že už vůbec nějaké auto vlastní. Je zticha, zaplatí plnou cenu a s vděkem odjíždí.“

Zdroj: mujdovoz.cz/nove-auto-nebo-dobre-ojete-auto/

Podívejte se na mzdové tarify ve Škoda Auto

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno