Čínský internetový obchod přeprodává výrobky svých zahraničních partnerů, přičemž odmítá odpovědnost za kvalitu. Zákazníky nechává čekat až 365 dní, než přijde objednaná zásilka. Mezitím ignoruje evropská spotřebitelská práva a následně odmítá reklamace. Vítejte v Balando – recenze na tento nebezpečný „eshop“ jsou varovné, kontakty směřují do Šanghaje a Prahy.

Internetové nákupy vypadají pohodlně, ovšem zdání klame. Požadované produkty sice vybereme a zaplatíme doma, takže ušetříme čas a fyzickou námahu. Ale přitom musíme přemýšlet důkladněji, než kdybychom obcházeli tradiční kamenné krámky.

Například na adrese Balando.cz jsou inzerované hezké dvoudílné plavky za 399 Kč, vyjímá se tam i slušivá pánská košile za 359 Kč nebo roztomilá dětská panenka za 159 Kč. Avšak jakmile prolétneme obchodní podmínky a v nezávislých diskusních fórech prostudujeme uživatelské recenze, pochopíme rizika.

Šanghajské a pražské kontakty nestačí

Údajný provozovatel sídlí v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Odkazuje na svého „českého agenta”, respektive na následující kontakty: Ephemera Solitude Ecommerce s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, : 09708588, e-mail: info@balando.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Tomáš Sarai (narozen v roce 2002).

Balando funguje jako zprostředkovatel mezi tuzemským spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož identitu neznáme. Objednávky vyřizuje „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Dodací lhůta trvá maximálně 365 dní, například pokud výrobní továrna nestíhá. Český návod v balíčku nenajdete. Provozovatel ani jeho český agent „nenese odpovědnost” za kvalitu. Případnou reklamaci pošlete dodavateli, který však nepodléhá evropským normám, takže možná neochrání vaše osobní údaje.

Balando – recenze na alibistický eshop

Hádejte, jak na čínském tržišti pochodili důvěřiví Češi. „Chtěla jsem dvoudílné plavky, přišly jednodílné. Zeptala jsem se, na jakou adresu mohu zboží vrátit, marně čekám na odpověď. Naletěla jsem, na Balando nic nekupujte,” vzkazuje Petra na Modio.cz. „Objednal jsem oblečení – 3 kusy, velikost XXL. Zaplatil jsem 1 500 Kč. Přišly mi 2 kusy, velikost M,” píše Jarda na ModrýKoník.cz. „Převodem na účet jsem zaplatila dětskou panenku, místo které mi však přišla výzva, abych znovu poslala peníze,” uvádí Tereza na VašeStížnosti.cz.

Záleží na vás, jestli taky nakoupíte na Balando. Recenze případně přidávejte níže, do našeho diskusního fóra.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pexels.com

36 KOMENTÁŘE

  1. Se všemi negativními komentáři naprosto souhlasím! Boty přišly malé, jejich velikost 40 odpovídá naší 37. Boty přišly po 3 měsících, a ještě jsem musela doplatit 240 Kč clo, reklamace se pořád vrací zpátky, asi to posílá automat… NEDOPORUČUJI!

  2. Objednala jsem 17.10.2021 dětský kostým Spiderman za 847 Kč, zaplatila předem a ve sledování zásilek stále visí odkaz „platba přijata“. V mailové komunikaci – viz výše – okopírované texty z jakýchsi podmínek. Na stránce recenzí (špatných) na sebe nechala kontakt sharka59@seznam.cz, sbírá neúspěšné zákazníky k hromadnému trestnímu oznámení. Přidejte se!

    • Bohužel jsem také naletěla. Stálo mě to 1 200 Kč a myslím, že by s tím ČOI měla konečně něco udělat, ať zbytečně nejsou okradeni další lidi.

  3. Objednala jsem si také zboží za 1 100 Kč, a to 2.10., a doposud nic nepřišlo. Bohužel jsem si pozdě přečetla recenze na Balando – a ne zrovna pozitivní. Nechápu, jak jim tohle může procházet a nikdo s tím nic nedělá. Proto nikomu NEDOPORUČUJI na BALANDO nakupovat.

  4. Neobjednávat. Bohužel jsem taky naletěla, recenze jsem na stránkách nenašla, až teprve teď. Podvodníci. Nechápu, na co máme ČOI, proč ještě fungují stránky Balando? Komunikace s obchodem špatná, ceny předražené, telefonní kontakt žádný. Už nikdy.

  5. Boty přišly po 3 měsících od zaplacení. Vůbec neodpovídají tomu, co prodávají na stránkách. Mizerná kvalita, hned se rozpadnou.

    S obchodem se komunikuje velice špatně. Bohužel jsem přišla o peníze, ale vím, že už nikdy víc od nich nic nekoupím.

  6. Nechápu, proč někdo kompetentní tuhle firmu nezruší. Malí podvodníčci jsou trestáni, ale velcí nadále fungují. Co takhle spojit se a dát to do televize? Čím víc lidí se to dozví, tím menší bude zájem nakupovat.

  7. Také jsem naletěla, zboží za 899 Kč. Dnes je to 160 dní a nemám ani zboží ani peníze a balando mi reklamaci smetlo ze stolu, že jim to nebylo uznáno. Šílené, neobjednávat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno