Škoda Kodiaq je rodinné SUV, které je k dispozici v několika variantách se širokým výběrem motorizací a skutečně bohatou výbavou. V článku najdete základní údaje o tomto modelu a recenzi, která vám poskytne bližší informace.
Škoda Kodiaq – verze, motorizace a další info
Škoda Kodiaq je první sedmimístný vůz této mladoboleslavské automobilky a po modelu Škoda Yeti je jejím druhým SUV. Do výroby vstoupil v roce 2016 a první zákazníci do něj nasedli v únoru 2017. Cena se pohybuje zhruba od 800 tisíc do 1,5 milionu korun.
Kodiaq je praktickým a prostorným vozem (je větší než Karoq a Kamiq) vhodným pro rodiny s dětmi. Díky široké škále motorizací a stupňů výbavy si jej každý může přizpůsobit svým potřebám.
Model Škoda Kodiaq ve čtyřech variantách:
- Škoda Kodiaq Scout (představen v roce 2017, s pohonem 4×4 vhodný do terénu)
- Škoda Kodiaq Sportline (představen v roce 2017, sportovní vzhled)
- Škoda Kodiaq RS (představen v roce 2018, nejvýkonnější motory)
- Škoda Kodiaq GT (představen v roce 2018, první karoserie typu kupé od značky Škoda)
Škoda Kodiaq – výbavové stupně:
- Style Excluzive
- Sportline Excluzive
- RSC – RS Challenge
Škoda Kodiaq – motory:
Základní motorizace: 1,5 TSI 110 kW – dostupné buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Druhá benzínová motorizace je 2,0 TSI 132 kW – pojí se výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Dieselová motorizace: 2,0 TDI/110 kW, 2,0 TDI/140 kW, 2,0 BiTDI/176 kW
Podrobnosti k jednotlivým motorům modelu Škoda Kodiaq najdete tady.
Recenze: Škoda Kodiaq 2.0 tdi (110 kw, 132kw, 140 kw) (test)
Následuje stručná recenze vozu Škoda Kodiaq, která vám pomůže udělat si obrázek o jeho kvalitách, přednostech i nedostatcích.
Škoda Kodiaq recenze a zkušenosti: Interiér
Přednostmi Kodiaqa jsou prostornost a praktičnost. Zavazadlový prostor (v pětimístné variantě) o objemu 720 litrů nemá konkurenci. Po sklopení zadních sedadel nabídne 2065 litrů, což je prostor hodný téměř užitkového automobilu. Kromě pětimístné varianty je k dispozici i sedmimístná varianta.
Možnost sklopit zadní opěradla je velmi užitečná především během dlouhých cest, kdy je možné pohodlně se v autě vyspat. I v základní výbavě Active je možné opěradla polohovat v dostatečném rozsahu a sedadla posouvat o více než 15 cm. Na vyžádání lze přidat i třetí řadu sedadel.
Interiér obsahuje řadu chytrých detailů. Za zmínku stojí výsuvné chrániče hran dveří, rolety zadních oken, řada úložných prostor, odpadkový koš, výklopné části zadních hlavových opěrek, 230V zásuvka před zadní lavicí, Wi-Fi, vyhřívaný volant (za příplatek) či elektricky ovládaná dětská pojistka v zadních dveřích.
Některé konzervativce jistě potěší, že Škodovka zcela nepodlehla digitalizaci, a v interiéru se tak kromě dotykových ploch mohou vyskytovat i stará dobrá tlačítka. I díky tomu si automobilka dokáže udržet široké spektrum zákazníků.
Škoda Kodiaq recenze a zkušenosti: Exteriér
Kodiaq je jedním z nejpovedenějších SUV a svou konzervativností osloví spoustu zákazníků. Pro SUV značky Škoda jsou typické hlavně přední partie – se čtveřicí světlometů po dvojici nad sebou přišel právě Kodiaq.
Veškeré dříve chromované detaily (orámování masky chladiče či vnitřní kliky) jsou nyní v matném provedení. Ostře řezané rysy dělají z tohoto modelu velmi pěkný reprezentativně působící vůz, který jen tak nezestárne.
Škoda Kodiaq recenze a zkušenosti: Jízda
Škoda Kodiaq byl stvořen jako rodinné auto s univerzálním každodenním využitím. V případě dieselové motorizace je Kodiaq ideálním vozem pro delší trasy, díky kterým také déle vydrží motorové komponenty. Benzinový motor zas nabídne menší hlučnost, jemnější chod a skvělé sladění s převodovkou.
Díky komfortně naladěnému podvozku velice dobře zvládá přejíždění nerovností a skvěle se hodí pro pohodovou jízdu. Motor během jízdy téměř neslyšíte, dokud výkon nevytlačíte do červeného pole.
Není to vyloženě dynamické auto, pro pouliční závody to není ten nejlepší kandidát, každopádně pokud chcete zvýšit svižnost auta, bude lepší jej vybavit třeba potentním dvoulitrem.
Škoda Kodiaq recenze a zkušenosti: Spotřeba
Při rozumné jízdě spotřebuje Kodiaq okolo 6 litrů na sto kilometrů, což je velmi příjemné a vzhledem k současným cenám paliv i ekonomické. Ovšem s pohonem 4×4 je spotřeba zhruba o dva litry větší. Na dálnici spotřebuje 9 litrů a ve městech i nad 10 l/100 km.
Škoda Kodiaq recenze a zkušenosti: Pohon 4×4
Pohon 4×4 je ideální do nepříznivých podmínek, jako jsou třeba strmé kopce nebo bahnité cesty, se kterými si poradí bez problémů. O funkčnost pohonu na všechny čtyři kola se stará elektronicky řízená lamelová spojka Haldex.
Haldex funguje jako trvalý pohon všech čtyř kol, přičemž k odpojení zadních kol dochází pouze během parkování nebo při přímé jízdě bez natočení kol. Systém reaguje podle točivého momentu a zabraňuje prokluzu předních kol. Pracuje zcela plynule, intuitivně a je skvěle sladěn se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Pokud často jezdíte po lesních cestách nebo zasněžených či zmrzlých horách, pohon na všechna čtyři kola využijete. Nejedná se ovšem o terénní vůz, v jiných případech je lepší zůstat u náhonu na přední kola. Ten je k dispozici pro benzinové i dieselové motory.
Podobné téma: Recenze vozu Škoda Karoq
Škoda Kodiaq – závady, poruchy, problémy
- Airbag: Vlivem stárnutí může airbag ztratit své vlastnosti a při jeho aktivaci dojde k nadměrnému vnitřnímu tlaku, který může způsobit prasknutí nafukovacího vaku. V takovém případě hrozí, že kovové úlomky proniknou materiálem polštáře a způsobí zranění cestujících. Týká se to vozů Škoda Kodiaq vybavených airbagy Takata a vyrobených v období 1. 6. 2016 – 15. 12. 2017.
- Kryty motoru u některých vozidel Škody Kodiaq se mohou při specifickém používání, jako je sportovní styl jízdy nebo jízda po nekvalitním povrchu vozovky, uvolnit. Pokud se tak stane, hrozí jeho kontakt s horkými částmi turbodmychadla, čímž se zvyšuje riziko popálení nebo vzniku požáru. Touto závadou mohou trpět vozy Škoda Kodiaq vybavené motorem 2.0 TSI a vyrobené v období 1. 8. 2020 – 28. 2. 2022.
- Brzdový pedál: Nášlapná deska brzdového pedálu nemusí být kvůli výrobní vadě správně připevněna. V případě prudkého brzdění se může deformovat a zcela oddělit. To může vést ke snížení brzdného účinku a zvýšení rizika dopravní nehody. Dotčené jsou modely Škody Kodiaq vyrobené v období 29. 6. 2020 – 31. 8. 2020.
Škoda Kodiaq Scout recenze: Zkušenost majitele
Verze Scout je obohacena různými exteriérovými a interiérovými doplňky a ve výsledku působí hodnotněji než základní verze. Rozdíly jsou spíše estetické a jeho volba je otázkou vkusu. Disponuje však i některými drobnostmi pro zvýšení odolnosti především při jízdě terénem.
Největším rozdílem této „dobrodružnější“ verze Kodiaqa je jedna stříbrná lišta pod předním nárazníkem a druhá integrována se dvěma koncovkami výfuku. Stříbrné barvy však najdete u Kodiaqa na více prvcích – střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek i rámečky kolem bočních oken.
Zadní skla jsou více tónovaná a standardem jsou Full LED přední světlomety i mlhovky. Uvnitř na vás čekají elegantní dřevěné dekory, alespoň tedy na pohled. Při bližším přezkoumání zjistíte, že jde o plast. Volant je kožený. Pedály jsou obdařené hliníkovými kryty. Celkově je interiér je velice praktický se spoustou různých přihrádek.
Scout také disponuje odolnějšími pneumatikami a podvozek je zakryt paketami. Navíc má i ochranné plastové lemy blatníků nebo plastové části v oblasti prahů. Přední i zadní nárazníky jsou robustní a obohacené stylovým stříbrným spojlerem.
K dispozici je jeden benzinový motor (2,0 TSI /132 kW (180 k) a dva dieselové (2,0 TDI), které se pojí s pohonem 4×4. I benzinová verze je hezky svižná, spotřeba se pohybuje okolo devíti litrů, ve městech pak nad deset. Při rychlosti 90 km/h točí sedmistupňová DSG na nejvyšší stupeň pouze 1500 otáček. Při rychlosti 130 km/h je to něco málo přes 2000 otáček (na šestku téměř 3000).
Do pohonu 4×4 řidič nemusí nijak zasahovat, vše funguje automaticky. Řídící jednotka neustále kontroluje přenos hnací síly na obě nápravy a zajišťuje, aby měl řidič auto neustále pod kontrolou. Na výběr je několik jízdních režimů – Snow pro jízdu v zimě, Comfort na delší cesty, režim Eco pro úspornou jízdu či Sport pro svižnější jízdu.
Přečtěte si také recenzi nejnovější generace vozu Škoda Octavia
Škoda Kodiaq Scout 2,0 TSI
Motor | 1984 ccm, zážehový čtyřválec, turbo |
Max. výkon: | 132 kW (180 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 320 Nm při 1400-3940 ot./min. 0–100 km/h: 8,0 s |
Nejvyšší rychlost: | 207 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,4 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1 695 kg |
Délka x šířka x výška: | 4706 x 1882 x1676 mm |
Základní objem zavazadelníku: | 650 l |
Poháněná náprava: | 4×4 |