Internetový obchod Shein nabízí oblečení, módní doplňky či elektroniku. Ale pokud chcete zaplatit v českých korunách, máte smůlu. Shein CZ v Kč není dostupný. Provozovatel přijímá eura, avšak není jasné, o koho jde. Proto nevíme jistě, za jak dlouho přijde objednaný produkt, jestli je doprava zdarma a zda dostanete zpátky peníze, jakmile vrátíte zboží. Přibývají varovné recenze.

Asijský e-shop nabízí šaty, plavky a další oblečení

Internet umožňuje komukoli, aby prodával kdekoli cokoli. Kupříkladu na adrese shein.com a ve stejnojmenné mobilní aplikaci (pro Android, iOs) uvidíte šaty, plavky, mikiny a další oblečení nebo boty. Spatříte tam i elektroniku od čínských společností Lenovo a Ugreen. Ale komu tenhle e-shop patří? Kde sídlí odpovědná firma? Dodržuje naše zákony, respektuje vaše spotřebitelská práva a řeší reklamace?

Shein CZ v Kč neexistuje, prodává pro EU v EUR

Fotografie nalíčených modelek, luxusních kabelek a krajkových podprsenek vypadají přitažlivě. Lákavě působí také produktové popisky a reklamní sliby, které jsou přeloženy do češtiny. Jenomže prodejce nepřijímá naši národní měnu. Českou republiku bere jako součást Evropské unie, takže požaduje eura a obchodní podmínky předkládá v angličtině. Přitom odkazuje na různé „smluvní partnery”.

  • Majitel internetového obchodu = Roadget Business Pte. Ltd, 12 Marina Boulevard, #15-01, Marina Bay Financial Centre, Singapore 018982
  • Licencovaný obchodní zástupce, který vás údajně obslouží v Evropské unii = Infinite Styles Ecommerce Co., Ltd., G01 & 101, T/A Grafter Offices, 55 Percy Place, Dublin, 4 D04 E1W7 Ireland, legal@shein.com

Něco tady nehraje. Infinite Styles Ecommerce Co. podle evropského a irského obchodního rejstříku sídlí na odlišné adrese: 1-2 Victoria Building, Haddington Road, Dublin 4, Ireland. Na správném kontaktu záleží, když reklamujete vadné či chybějící zboží.

Tuzemská pobočka neexistuje a internetová adresa shein.cz nefunguje. V obchodních podmínkách stojí, že vám prodejce nahradí škodu, jestliže vám vznikla újma na životě, na těle nebo na zdraví. Nespokojence odškodňuje výjimečně, jinak prý stížnosti odmítá.

👗 Co v módním světě znamená „curve”?

Shein kombinuje lámanou češtinu a angličtinu, aby oslovil všechny věkové, genderové a váhové kategorie. Zaměřuje se na „ženský“ (women), muže (men), děti (kids), nadměrné velikosti (curve), kosmetiku (beauty) nebo domov (home).

👗 Provozuje Shein kamenný obchod?

Ne, jde o virtuální projekt. Na jeho kamenný obchod marně čeká Praha, Brno i Ostrava.

👗 Jak funguje platba, Tracking a Help?

  • Zákazník prochází e-shop a preferované položky přidává do virtuálního košíku (nákupní tašky).
  • Následně klikne na Pokladnu a přihlásí se ke svému zákaznickému účtu.
  • Vyplní svoje fakturační údaje a vybere platební metodu (PayPal, nebo debetní/kreditní kartu).
  • Zaplatí například tak, že vypíše údaje ze svojí debetní karty a odsouhlasí transakci.
  • Stav svojí objednávky zjistí přes Můj účetMoje objednávkyZobrazit podrobnostiSledovat (Tracking).
  • Shein slibuje živý chat (Help) od 11:00 do 20:00 středoevropského letního času, tuto možnost jsem však na webu v inkriminovaný časový interval nenalezl. Na Facebooku komunikuje přes jednoduchého robota.

👗 Nabízí Shein slevové kódy a kupóny?

Ano, slibuje slevy podle utracených peněz: 10 % od 45 €, 15 % od 75 € a 20 % od 115 €. Euro koupíte zhruba za 24,26 Kč. Aktuální slevový kód (kupón) zní: 25SALE.

👗 Je doprava zdarma, nebo zaplatíte clo?

Nevíme jistě. Shein slibuje, že doprava bude zdarma při objednávkách nad 19 €. Jakmile překročíte 150 €, zaplatíte ještě clo.

👗 Za jak dlouho přijde Shein?

Netušíme. Tajemný obchodník píše, že doprava standardně trvá 7 až 9 pracovních dnů. Produkty označené jako quickship údajně dodá „nejrychleji za 6 pracovních dní”.

👗 Kolik stojí vrácení zboží?

Nejdříve přes svůj zákaznický účet požádejte, aby Shein vaši zásilku přijal. Na balíček nalepte vytištěný štítek, jehož vzor najdete přes Moje objednávkyPodrobnosti o objednávceZáznam o vrácení zboží a penězZobrazit. Cílovou adresu bohužel neznáme. Vrácení zboží stojí minimálně 4,5 eur.

Dávejte pozor na Shein, recenze jsou znepokojivé

„Došly mi jiné produkty, než jsem objednala, takže jsem 3. dubna vrátila zboží. Máme 17. května a stále jsem nedostala zpátky svoje peníze. V zákaznickém servisu mi několikrát odpověděli, že to zkontrolují, ale nic se nestalo,” píše Němka Sophie Rother na Trustpilot.com. Rozpačitě vyznívají také recenze na další asijské e-shopy, jako Balando, Beliamo, Bonky, Rivio nebo Zebraneo. „Kvalita není vždycky nejlepší, ale když si objednáte tričko za 8 £, nemůžete si stěžovat,” namítá Britka Kerri Davis.

Česká obchodní inspekce (ČOI) zařadila eur.shein.com mezi „rizikové e-shopy”. Inspektoři vás varují před nákupem, protože nevíte, komu byste poslali svoje peníze a kde byste mohli nárokovat svá práva.

Doména shein.cz patří společnosti Web Invest s.r.o., která sídlí ve Vsetíně. Na téhle internetové adrese však chybí jakýkoli obsah. Kdybyste objevili Shein CZ v Kč, napište do diskusního fóra pod článkem!

Zdroj úvodní fotografie: pexels.com

21 KOMENTÁŘE

  1. Poprvé jsem objednala, zboží došlo do 10 dnů a již nikdy více poslali mi šunt co nefunguje !!! Vracet nebudu nemám na to nervi…

  2. objednávám pres rok ,super krásné věci,ted bohuzel čekám na dva baliky .Dnes mi prislo abych zaplatila 25 kč,že je balik v Praze a kdyz nevyzvednu do 2 dnů,vràtí ho zpět,bojím se jestli je stránka věrohodná,vždy poslali na adresu.Škoda asi uz kupovat nikdy nebudu.

  3. Dobrý den, mám objednávku od 24.11.2023, ale nikdo nikde nekomunikuje. Píši emaily a nic. Poradíte, co dál, nebo nějakou jinou komunikaci? Moc děkuji. Hezký den

  4. Nakupuji u nich a nemám žádnou špatnou zkušenost. Možná proto, že jsem ještě žádné zboží nevracela. Ceny jsou přijatelné, velký výběr nadměrných velikostí.

  5. Mám jen ty nejlepší zkušenosti. Objednala jsem již několikrát a vždy jsem obdržela do týdne,někdy i následující den. Zboží je kvalitní. Při vrácení nebyl problém, do týdne jsem obdržla pníze. Ceny jsou i v Kč, jenom je nutné se podívat do pravého horního roku a tam si zadat ČR a měnu Kč. Promě nejlepší zahraniční e-shop Blanka

  6. Já nechápu, že tam lidé pořád nakupují… z těchto pofiderních eshopů je vždy jistý průšvih, o kvalitě zboží nemluvě. Podezřele laciné ceny, a když už zboží dojde, musíte se spokojit s nějakým šuntem. Vyhozené peníze. Ale pokud budou lidé stále „živit“ tento business, tak si poctivý řemeslník/výrobce bohužel moc neškrtne. Jenže to už je jiný příběh.
    Tak se zamyslete alespoň nad svojí vlastní peněženkou a spočítejte si, kolik jste utratili za nevhodné, nekvalitní výrobky, a kolik stálo jejich vracení atd. Kolikrát si na sebe ty věci nakonec vezmete nebo se za dvě vyprání rozpadnou, jak dlouho vydrží funkční všechno to spotřební zboží?
    Ale každého věc, jen přispívám do diskuze svým názorem, a omlouvám se, pokud to někoho nezajímá. A třeba to někomu dojde 🙂

  7. Zboží přišlo obratem, kvalita různá. Některé věci jsem se rozhodla vrátit. Stránky při vracení značně nepřehledné,návod na odkazy není přesný, ale nakonec jsem se dopracovala k vytištění štítku a odnesla jsem do PPL Parcelshopu kde jsem vyzvedávala. Za pět dní byl balík doručen na adresu na Kladno uvedenou na štítku. To bylo 23.8. od té doby se NIC neděje..snažím se pozjišťovat, ale nedaří se. Neví někdo jak postupovat dál? Na živou osobu nikde kontak není…už od nich nic neobjednám!!

  8. Objednala jsem si zatím jednou a jsem spokojená, zboží dorazilo za necelé tři týdny, vše bylo v pořádku. Došlo zboží co jsem si objednala, kvalitní a barvy odpovídali nabídce. Za mě vše v pořádku.

  9. já jsem objednávala již vícekrát . Většinou jsem byla se zbožím spokojená .ale poslední dobou je v objednávce vždy jedno zboží jiné než jsem si objednala , nebo kvalita ČÍnský výrobek v např.v hodnotě 99Kč a já u Shein zaplatila 300Kč.,jedna halenka místo z bavlny byla průhledná ze síťoviny,výměna nebyla možná , pry bych musela zaplatit do ciziný veliké poštovné při vrácení a on by mi stejně nevrátili ani cenu zboží, kvůli clu….atd. nyní mi na posled poslali zase úplnou blbost místo stojánku na pera a nevím kam se kvůli tomu odvolat .Na víc velikosti ani podle jejich tabulek nesedí , jsou příliš veliké , tak nyní 1panskou mikynu a 1 dámské kraťasy vracím, ale kdo ví jak ta vratka nyní dopadne. Ano je na štítku česká adresa . No tak uvidím . Zkrátka asi už od nich objednávat už radši přestanu.

  10. Objednáváme na stránkách pravidelně, hlavně dcera a zatím bez jakýchkoliv problémů. Dcera má dokonce stránky v korunách. Tak nevím,kde k tomu přišla. Zboží vždy přišlo zhruba do týdne. A zatím vše v pořádku.

  11. Dnes mi došel balíček za dva dny od objednání. Říkala jsem si super. A ejhle, zboží je někoho jiného! Omyl řeším s podporou, ovšem komunikace a vyhledávání, kterým se musím proklikat, jsou obtížné. Objednávám zde již x let, nikdy se nic podobného nestalo. Velké zklamání, jelikož jsem objednala zboží za docela vysokou částku.

  12. My nemely s dcerou nikdy problem. Pokazde co jsme objednaly do tydne prislo. Platika jsem v kc převodem z uctu. Ale ted jsme pred tydnem objednavaly, nebo dcera, ja si nakupuji u bonprixu, a platilo se. Doslo ze prijde ve 2 balickach. Dosel jeden jen se 2 vecmi a druhy balicek, jsou to dva tydny a stale nic.

  13. Já mám zkoušet i s vrácením zboží, vždy vše v pořádku a peníze mi vrátili na účet do pár dnů. Také s kvalitou zboží jsem spokojená.

  14. vše co jsem si objednala mi přišlo během 8 dnů, žádný problém jsem neměla ani mojí známí. je to asi kus od kusu.

  15. Normálně se nakupuje v české měně. Některé zboží přijde bleskově, na jiné se třeba týden počká, záleží odkud se přepravuje. Některé zboží je skvělé, jiné je třeba vrátit. Stránky jsou složité, na postup vrácení zboží jsem nepřišla, všude robot, podpora, nevíte na jakou adresu napsat, e-maily jsou nedoručitelné. Experti přes počítač to asi zvládnou, množí se na internetu dotazy na vracení, mnozí nechápou. Zatím jsem různě objednávala a vracela bez potíží, teď jsem narazila.

  16. Objednala jsem si zboží z tohoto šhopu a obdržel jsem zboží cca do týdne.
    Některé zboží jsem poslala zpět, nyní čekám, jak bude reklamace vyřízena. Peníze jsem si nechala přičíst k profilu na účet. Je pravda, že nikde kontakt na shein nenajdete. Proto jsem komunikovala přes informace a drobet pohrozila Zákonem na ochranu spotřebitele, najednou to šlo. Štítek pro vrácení PPL vám Shein sám vygeneruje, bohužel, adresa je na štítku uvedena v ČR a to na adresu Ekologics, s.r.o. U Trati 216 Hala 3T3 Dobrovíz, což je přepravní hala. Uvidím, jaký bude další postup. Jinak s doručením zboží není problém.

    • Dobrý den, prosím o pomoc, také jsem obratem 18.8.23vracela nějaké věci, už 23.8. PPL dovezlo věci do výše zmíněné haly na Kladně Dobrovíze, která je uvedená na štítku. Mě se ale zatím nikdo nijak neozval natož vrátil peníze. Na jaké informace jste hrozila Zákonem o ochraně spotřebitele?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno