Svou oblibu a neutuchající přízeň si model Škoda Superb zasloužil nevídaným prostorem, povedeným designem s ostře řezanými liniemi a celkově jednoduchou a spolehlivou koncepcí. Na podzim 2023 uvedla Škodovka čtvrtou generaci, která nabídne Superb jako kombík i liftback…

Škoda Superb 4 (2023)

Název Superb použila automobilka Škoda pro pojmenování svého luxusního vozu poprvé už ve 30. letech minulého století. Tento název se vrátil až v 21. století s nástupem první novodobé generace. Na podzim roku 2023 Škodovka představila již čtvrtou generaci modelu Superb, který přijíždí jako combi i ve spekulované variantě liftback.

Škoda Superb 4: Exteriér, aerodynamika

Vyznačuje se robustním designem, druhou generací Matrix-LED předních světlometů a dominantní maskou chladiče, která je spolu s logem Škoda na kapotě a lištami předního nárazníku vyvedena v novém odstínu Dark Chrome.

Nová generace se také může chlubit lepší aerodynamikou. Dostala optimálnější křivku i linie střechy a čelní sklo je strmější. Všechny varianty modelu jsou vybaveny koly z lehkých slitin, od stříbrných 17″ kol až po 19″ kola.

Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik, což se projevuje v lepší jízdní dynamice a komfortu řidiče i cestujících. 

Superb je k dispozici v šesti metalických a dvou nemetalických barvách. 

Škoda Superb 4: Motory

U čtvrté generace Škoda Superb je na výběr z pěti motorů s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Základem je benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií. Dále jsou k dispozici dva benzinové motory 2,0 TSI a dva naftové motory 2,0 TDI. U vrcholných verzí je samozřejmostí pohon čtyř kol a všechny varianty modelu Superb jsou dodávány s automatickou převodovkou DSG.

Škoda Superb 4: Interiér

Nový koncept interiéru zahrnuje středovou konzoli s volně stojící obrazovkou infotainmentu o uhlopříčce 13″ s navigací a online rádiem. Mezi obrazovku a středovou konzoli je umístěn multifunkční panel s otočnými ovladači kombinující manuální a digitální ovládací prvky. Jelikož byl volič převodovky přesunut na sloupek řízení, středová konzole nyní poskytuje více odkládacího prostoru. 

Ergonomická přední sedadla jsou vybavena deseti pneumaticky ovládanými masážními vaky, vyhříváním, ventilací a pamětí včetně funkce snadného nasedání. K dispozici je šest designů interiérů. Velký důraz je kladen na ekologii – všechny textilie v novém modelu Superb jsou vyrobeny ze stoprocentně recyklovaných materiálů.

Škoda Superb 4: Vyšší bezpečnost zajistí nové asistenční systémy

Čtvrtá generace modelu Superb pracuje s několika zcela novými inteligentními asistenčními systémy, jako jsou asistent pro odbočování a antikolizní asistent. Jiné systémy byly aplikovány již u dřívějších modelů a pro Superb byly vylepšeny. Jsou to například asistovaná jízda, asistent změny jízdního pruhu a Front Assist. 

Škoda Superb je vybavena až deseti airbagy a v případě nehody se o bezpečnost cestujících postará Proaktivní ochrana cestujících. 

Škoda Superb 4: Technické údaje a cena

Rozměry (délka x šířka x výška x rozvor):

  • Combi: 4902 x 1849 x 1482 x 2841 mm
  • Liftback: 4912 x 1849 x 1481 x 2841 mm

Objem zavazadlového prostoru

  • 645 litrů (liftback)
  • 690 litrů (combi)

Motory:

  • Základní – benzinový motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií (6 st. DSG)
  • Dva benzinové motory 2,0 TSI (7 st. DSG a 7 st. DSG 4×4)
  • Dva naftové motory 2,0 TDI (7 st. DSG a 7 st. DSG a 7 st. DSG 4×4)

Průměrná cena v roce 2023: 1 134 000 korun

Související téma: Recenze nové generace vozu Škoda Octavia

Škoda superb 3 recenze a zkušenosti

Třetí generace Škody Superb byla představena v roce 2015 v Ženevě a oslnila především povedeným designem a opravdu bohatým prostorem pro cestující a zavazadla. Zavazadelník nabízí 660 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel prostor činí 1950 litrů. Oproti předchozí druhé generaci tedy značný luxus.

Superb 3 motory

Nejvýkonnějším motorem třetí generace je čtyřválcový 2.0 TSI s výkonem 280 koní. Tato nejvýkonnější verze je vybavena pohonem všech čtyř kol a automatickou převodovkou DSG s mokrými spojkami. 

Prodávala se i slabší verze dvoulitrového motoru o výkonu 220 koní s pohonem předních kol. V kategorii benzinových motorů byl k dispozici rovněž čtyřválec 1.8 TSI o výkonu 180 koní (u ojetin se mu ale raději vyhněte). Základním benzinovým motorem je čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní. 

Mezi naftovými motory je oblíbený čtyřválec 2.0 TDI, který je k dispozici ve dvou variantách výkonu – 150 nebo 190 koní. V případě silnější verze s pohonem všech čtyř kol je potřeba kromě nafty dolévat také AdBlue

Superb 3 poruchy a problémy

Nevýhodou Superb třetí generace, na kterou mnohé recenze a zkušenosti majitelů poukazovaly, je hlučnost podvozku při jízdě. Za tepla tvářené plechy vydávají při jízdě specifický zvuk a kvůli nastavení tlumičů je Superb hlučný i při jízdě na nekvalitní vozovce.

Při výběru motoru je lepší vyhnout se 1.8 TSI spojenému se sedmistupňovou převodovkou DSG vybavenou suchými spojkami a raději zvolit dvoulitr TSI spolupracující se skříní DSG s mokrými spojkami.

Další nedokonalostí tohoto modelu jsou brzdy. Dostatečně dimenzované ventilované kotouče 340 mm vpředu a 310 mm vzadu dostaly pouze vrcholné verze 2.0 TSI (200 a 206 kW) s pohonem 4×4. Ostatní motory mají vpředu brzdové kotouče jen 312 mm, vzadu plné 300 mm, které při táhlém zpomalování dostávají zabrat. Jakmile jsou brzdové destičky jen z poloviny opotřebované, začnou hučet. 

Mohl by vás také zajímat článek o vozu Škoda Karoq

Škoda Superb 2 recenze: Časté poruchy

Druhá generace modelu Superb byla představena v roce 2008 a oproti předchozí verzi, která se prodávala pouze jako čtyřdveřový sedan, přinesla značné zlepšení. Potřeba nabídnout něco nového dala vzniknout originální karoserii se zajímavým konceptem výklopných zadních dveří Twindoor. Došlo tak ke spojení karoserie sedan a liftback do jedné. 

Z technického hlediska jsou však dveře Twindoor poměrně komplikované, např. obsahují dvojici blokovacího pohonu s elektromotory v zadních podbězích a takzvaná jednotka palubní sítě BCM se nachází pod palubní deskou, v místě, kde je normálně hlavní pojistková skříň.

Nejčastější poruchy u ojetých Superb se týkaly právě zadních výklopných dveří Twindoor. „Jádro problému se skrývá v kabeláži vedené ve výklopné zadní stěně. Jednoho dne dojde ke zlomení kabelu ve specifickém místě a výsledkem bude celá řada problémů od nefunkčního zámku víka zavazadelníku, přes nefungující elektrická skla dveří, až po nesvítící osvětlení registrační značky,“ uvedl pro web auto.cz známý pražský specialista na vozy skupiny VW Petr Petřík.

Problémy nastávají také s elektrickými vodiči v předních dveřích a následuje celá řada návazných problémů, jako jsou nefunkční skla v předních dveřích či svítící boční airbag. 

Přečtěte si také recenzi vozu Škoda Kodiaq

Superb 1 recenze (spotřeba, motory)

Škoda Superb první generace byl pro mladoboleslavskou automobilku byl i prvním vozem středním třídy, kterou svou velikostí jen o kousek přerůstal. V první generaci se Superb vyráběl pouze jako sedan. 

Díky dlouhé karoserii však přinesl velkou výhodu – prostorný interiér. Ten je vyroben z kvalitních materiálů, sedadla jsou pohodlná a díky dobře naladěnému podvozku je cestování komfortní. Zavazadlový prostor nabízí dostatečný objem 480 litrů (vozy do roku 2004 byla 462 litrů). Novinkou byla možnost sklápět zadní sedadla. 

Superb první generace vstoupil na trh se základním dvoulitrem s výkonem 85 kW, který se velké obliby nedočkal. Zajímavější možností byla přeplňovaná osmnáctistovka se 110 kW a nejsilnějším motorem byl benzinový šestiválec 2,8 litru se 142 kW. U nejsilnější verze je pak třeba počítat s velkou spotřebou

K dispozici byly také dva turbodiesely – 1,9 TDI v provedení s 96 kW a šestiválec 2,5 litru disponoval 114 kW. Modernizovaná verze s výkonem 120 kW, která se začala montovat v roce 2003, nabízí dostatečný výkon při nízké spotřebě (což by při dnešních cenách paliv leckdo ocenil). Díky šestistupňové převodovce je také hospodárnější. 

Mezi ojetinami je poměrně častý také základní turbodiesel s výkonem 74 kW, který se může chlubit nízkou spotřebou. Naopak je nutné počítat s horší dynamikou. V roku 2005 se začaly montovat nové turbodiesely 1,9 TDI s výkonem 77 kW a 2,0 TDI o výkonu 103 kW. V posledním roce výroby byl nabízen motor 1,9 TDI s výkonem 85 kW, se kterým se můžete výjimečně také setkat. 

Kupujete ojeté auto? Pak by se vám mohl hodit článek o autobazaru Carvago

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno