Dostáváme stovky varovných zpráv od lidí, kteří si objednali zboží přes takzvané „nákupní galerie“. Zdánlivě jde o levné eshopy, jejich obchodní podmínky však připomínají spíše riskantní loterii. Zákazníci popisují, jak dlouhé měsíce čekali na zaplacené zboží a nakonec dostali nepoužitelný šunt. Další podezřelá virtuální tržiště nesou jména Beliamo a Fruugo, recenze prozradí více.

Solidní provozovatelé normálních internetových obchodů (e-shopů) nabízejí zboží, které mají uložené ve skladech. Jakmile dostanou objednávku, požadovaný výrobek obratem pošlou zákazníkovi. Peníze přijímají předem, nebo po doručení objednaného produktu. Respektují české zákony, takže uznávají oprávněné reklamace. Přitom zveřejňují svoji identitu (jméno, adresu, identifikační číslo), protože nemají, co skrývat…

Na internetu však fungují také všelijaká „virtuální tržiště“ a „nákupní galerie“ jako Beliamo nebo Fruugo, které za ideálem zaostávají. Inzerují oblečení, boty, módní doplňky, hračky a dekorace. Jenomže jejich provozovatelé nemají vlastní sklady. Objednávky a reklamace přeposílají nejmenovaným asijským továrnám, které pracují pomalu a nekvalitně. Takže zákazníci dlouho čekají na zaplacenou zásilku a potom bývají nemile překvapeni.

Beliamo provozuje nechvalně známá čínská firma

„Objednala jsem si šaty do tanečních, bylo uvedeno, že jsou na skladě a dojdou do 5 dnů. Realita? Uplynuly 3 měsíce a šaty stále nikde!,“ píše Petra o nákupní galerii Bonky. „Zaplatila jsem 2 podprsenky. Po několika měsících skutečně došly. Ale jsou menší, než bylo inzerováno, pro mě nevhodné. Produkt jsem nafotila a reklamovala, nicméně reklamaci neuznali, protože prý není správně vyplněná,“ říká Marie o virtuálním tržišti Rivio. „Dala jsem 800 Kč za batoh. Došla kabela, která na Aliexpressu stojí 400 Kč. A navíc jsem musela zaplatit ještě 250 Kč za clo,“ vypráví Martina o internetovém obchodu Balando.

Podobných recenzí nám došly stovky. Bonky, Rivio i Balando přitom mají uvedené stejné obchodní podmínky a totožného provozovatele, jako další podobné „online tržiště“: Beliamo. Jde o čínskou firmu Shanghai TingYou Trade Co. Ltd. Také její „český agent“ údajně sídlí na staré známé adrese: Praha 1, Rybná 716/24. Ale tentokráte se nazývá jinak: EcomWire Factory s.r.o., IČ: 11787171, info@beliamo.cz.

Fruugo svoji českou doménu (raději) vypnulo

Diskutabilní obchodní model ovšem není záležitostí jediné čínské firmy. Také pod značkou Fruugo najdete „produkty třetích stran“, za které provozovatel „nenese odpovědnost“. Pod tímto „globálním trhem“ nalezneme britskou adresu: Fruugo.com Limited, Fountain Street House, 13 Fountain Street, Ulverston, Cumbria, LA12 7EQ, United Kingdom, help@fruugo.com. V době, kdy píšu tento článek, česká doména Fruugo.cz nefunguje.

Čtěte a pište recenze, pomůžete sobě a ostatním

Doufejme, že nové nákupní galerie svoje zákazníky nezklamou. Ale buďte opatrní. Dříve, než nakoupíte přes internet, proklepněte si odpovědnou firmu a hledejte autentické zákaznické recenze. Pokud uvěříte nějakým podvodníkům nebo amatérům, kteří vás rozčílí, varujte ostatní. Pište recenze, třeba hnedle do diskusního fóra pod tímto článkem. Česká policie pravděpodobně nedosáhne na firmy, které sídlí mimo Evropskou unii, ale podvodné e-shopy zastavíme vzájemnou solidaritou a veřejným sdílením svých zkušeností.

Autorka úvodní ilustrační fotografie: Anastasia Gepp

105 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, dnes mi od firmy Beliamo přišla SMS: Hurá, objednávka vytvořena! Milý zákazníku, uhraďte, prosím, částku 1 357,00 Kč na účet 2202036086/2010 s tímto VS: 2187256. Při platbě do 2 dní dostanete dárek.

    Podotýkám, že jsem nikdy nic od firmy Beliamo neobjednala a že se jedná o jasný případ, jak z lidí nekalým, ba trestným způsobem vylákávají peníze!

  2. Neseriózní přístup, 3měsíční dodací lhůta. Příšerná kvalita výrobků. NEDOPORUČUJI!

  3. Objednala jsem si bundu, ale přišlo mi něco jiného, než co bylo inzerováno – jiný materiál, menší velikost, jinak vypadá. Prodejce navíc nedodržuje normální obchodní pravidla, zboží nelze vrátit, zaplacené peníze jsem nedostala zpátky. Pozor, neobjednávat.

  4. Nedoporučuji! Zboží přišlo po 2 měsících, tedy po dodací lhůtě. Reklamace není možná, peníze nevracejí.

  5. Fruugo ‍♀️

    V e-shopu uvedeno, že zboží můžou doručit 8.3., což znamenalo 4 dny. Dnes – je skoro měsíc. Nakoupila jsem zboží pro Ukrajince.

    Hrůza, podvodníci prolhaný.

    Poprvé a naposledy!

    • Dobrý den. Také jsem naletěla. Fruugo. Jednoznačně podvodníci! Mobilní telefon, výhodná cena + dodání do 2 dnů. Jsou to 3 týdny a zboží nikde. Pouze divné maily. Na nic nereagují a není kam napsat nebo se dovolat. Četla jsem recenze a vím, že neuvidím ani peníze ani zboží. PODVODNÍCI.

  6. Zaplatila jsem a vzápětí zrušila objednávku. Dodnes mi peníze zpět nepřišly. Už jsou to 3 měsíce.

    • Dobrý den. Dnes jsem taky naletěla, ale když jsem si to uvědomila, tak už bylo pozdě. Volala jsem hned do banky, jestli by se ty peníze nedaly stáhnout zpátky. Tak to zkusí a pokud ne, tak mám ještě já jednou požádat o reklamaci platby kartou. A kartu mi pro jistotu blokovali.

  7. 7. 2. 2022 jsem objednal endoskopickou kameru za 1 800 Kč. Výsledek? Ani peníze, ani zboží. Velcí podvodníci. Jedna rada: Nikdy neplatit předem.

  8. Objednal jsem si od Fruugo. Zaplatil přes PayPal. Začaly mi přicházet divné emaily. Na mou otázku, kde je moje objednávka, jsem nedostal odpověď. Poté prostě přestali reagovat. Požádal jsem o pomoc Paypala a peníze mi vrátil PayPal.
    Pak jsem si na internetu přečetl, že to jsou podvodníci.
    Nic si od nich neobjednávejte!

    • To samé u FRUUGO. Mobilní telefon za 2 220 Kč místo 6 500! Dodání do 2 dnů, platba předem. Jsou to 3 týdny. Pouze divné maily odněkud z Číny. Zabaleno, odesláno, do letadla a z letadla, do letadla a z letadla atd. atd. Dnes 19.4.2022 mail s vykřičníkem červeným: Výjimka, oceánský trajekt zpožděný! Maily není kam poslat, není kam zavolat. Stále dál v klidu nabízejí spoustu zboží a elektroniky. NEOBJEDNÁVAT FRUUGO. PODVOD.

  9. Dobrý den, 6.12.2021 jsem objednala a zaplatila hodinky pro dceru. Dnes je 11.4.2022 a hodinky stále nejsou na ruce mé dcery. Šílené a víc než šílené. Vůbec nikomu nedoporučuji 🙁

  10. U Fruugo jsem si objednala mobilní telefon za cenu 2 220 Kč, kdy prodejní cena má být původně něco přes 6 000 Kč. Záměrem je oslovit zákazníka přímo z fabriky a dodat takto o hodně levnější zboží. Bylo uvedeno, že dodají produkt do 2 dnů! Bude to již třetí týden a neustále chodí jenom maily (od Nekuda z Číny), že zásilka je již na cestě, v letadle a z letadla a do letadla atd. atd. Není kam napsat, zavolat. A jak to tady čtu, jsem již smířená, že neuvidím ani peníze ani zboží. Ano, také já si myslela, že zboží je na skladě a ne, že se teprve někde vyrábí a následně posílá. Je to totální nesmysl bez logiky a i já jsem tomu Bohužel podlehla. Jestli někdy něco vůbec přijde, bude to zřejmě jen atrapa. Zlaty Wish, který dceři poslal plavky na léto za dva měsíce. Takže lidi NIC od FRUUGO.

  11. BELIAMO NEBRAT! Objednal jsem 21.12.2021 a dodnes (18.4.2022) nemám nic. Píšou, že nikdo neobdržel zboží za více jak 3 měsíce. Informoval jsem je o omylu, ať si toto změní a odpověď: „Dodací lhůta se může ve výjimečných případech prodloužit až na 365 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě (viz. obchodní podmínky – doprava a platba).“ TAKŽE NEBRAT!

  12. Bohužel, ač bývám opatrná a neměla jsem nikdy dříve problém s (seriózními) e-shopy, tentokrát jsem naletěla podvodníkům… Objednala jsem si od firmy Beliamo 9.2.2022 oblečení v částce 329 Kč, pojištění zásilky 39 Kč, balné 19 Kč, suma celkem 387 Kč plus přes SMS mně byla nedávno doručena informace ohledně placení cla, dnes je 20.4.2022 a zboží mi dosud nebylo doručeno. Varuji, NEDOPORUČUJI!

    • Dopadla jsme přesně stejně. I já jsem opatrná a nikdy jsem se nedostala do podobného problému, ale tentokrát jsem naletěla – šaty, které se mi líbily, byly náhle ve slevě. Dobře mi tak, přišla jsem cca o 600 Kč. BELIAMO nebrat.

  13. BELIAMO = VELKÝ PODVOD!!! Objednával jsem 4.1.2022 svatební župan pro dceru, dodnes (23.4.2022) jsem zboží neobdržel. Po objednání zboží jsem obdržel pouze potvrzení o obdržení platby, ale žádné potvrzení o přijetí objednávky a termínu dodání. Na můj dotaz jsem byl upozorněn, že se nejedná o klasický e-shop, ale o TV. “market place” – neboli zprostředkovatele. Cca do týdne od objednání jsem chtěl tedy objednávku stornovat, což mi bylo zamítnuto. Žádal jsem tedy potvrzení objednávky od skutečného dodavatele a potvrzení o expedici objednaného zboží. Prodejcem jsem stále uklidňován, že nemusím mít žádné obavy, že zboží dorazí v termínu stanoveném v obchodních podmínkách, což může být až 365 DNÍ!!! – viz citace z mailu:

    Dobrý den, Vážený zákazníku,

    kontrolou Vaší objednávky v systému bylo ověřeno, že Vaše objednávka již byla expedována. Nemáme však od dodavatele prozatím k dispozici sledovací číslo, proto jí nelze vysledovat.
    Občas se stane, že nám dodavatel nepošle sledovací číslo, nebo ho zašle později, navzdory tomu, že zásilka je již na cestě.
    Nemusíte však mít žádné obavy, zboží Vám dorazí v termínu stanoveném v obchodních podmínkách.
    Pokud by se tak náhodou nestalo, kontaktujte nás, prosím, zásilku a její doručování prověříme.

    Děkujeme za pochopení a za Váš nákup.

    S pozdravem a přáním krásného zbytku dne
    zákaznická podpora Beliamo.cz

    Chci upozornit, že informace o skutečném dodání zboží nenajdete ihned na stránkách Beliamo.cz po kliknutí na odkaz Obchodní podmínky, ale musíte se 2x proklikat k informaci, kde je skutečně uvedeno, že dodání zboží může trvat až 365 dní – viz opět citace:

    Prodejce si vyhrazuje právo v ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) jako je například akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny která zboží vyráběla, či v případě změnách zákonů jako například změna zákona od 1.7.2021 týkající se DPH pro zásilky z číny do EU a dalších velmi ojedinělých situacích prodloužit dodací lhůtu až na 365 dní. Toto je nejdelší možná lhůta ze zákona na dodání zboží. Avšak i v 0.3% případů, kdy je dodací lhůta prodejcem prodloužena však dodací lhůta doposud nikdy nepřesáhla 3 měsíce.

    Rozhodl jsem se tedy vše řešit přes Chargeback u své banky a vrácení finanční částky se už blíží.

    Všude se uvádí, že tento e-shop vlastní čínská firma, což není pravda. Na stránkách Beliamo.cz je jako společnost uvedena EcomWire Factory s.r.o. a majitelem této společnosti je český “podnikatel” MICHAL PROVAZNÍK, dat. nar. 28. října 1990, adresa: č.p. 5, 273 71 Stradonice. Jedná se tedy o konkrétní osobu!!!

  14. Jsem na tom asi stejně. Beliamo: Zboží zaplaceno 19.4.2022 a do dnešního dne nic. Objednala jsem vnukovi kolečkové botasky za suma sumárum 1300 Kč a jak to vypadá, tak buď nedorazí, nebo dorazí, až již velikost boty bude malá. Na email neodpovídají. NEDOPORUČUJI.

  15. Beliamo NIKDY! Objednávka 2 županů. Po 2 měsících přišel 1 kus, „něco jako šátek“. Hodila jsem to „něco“ do popelnice, kam definitivně patří. Podvod!

  16. Zaplaceno 7.3.2022, ČÚ 2202036086, VS 2176170, suma 437 Kč. Zboží žádné, peníze nevrácené! Pro důchodce dost velká částka vyhozena! Jsem zklamaná, podvodníci.

  17. Objednala jsem synovi na jeho prosbu plyšovou hračku s kódem pro hru Roblox. S dopravou cca 500,- Kč. Bohužel recenze na eshop Fruugo jsem začala hledat až poté, co přišel předražený plyšák – protože žádný kód neobsahuje. Bojím se, že jsem se nechala napálit. Je to pro nás hodně peněz. Psala jsem na linku firmy Fruugo, ale % naděje, že něco vyřeší s Čínou je asi malé.

  18. Podvodníci! Boty došly asi za 3 měsíce ve strašné kvalitě a navíc malé. Reklamace samozřejmě zamítnuta.

  19. Zboží objednané 6.3. na BELIAMO, 11.3. jsem se emailem dotazovala, kdy zboží dorazí, jelikož to mělo být zimní oblečení pro miminko. Dostala jsem odpověď:

    „Vaše zásilka je na cestě k Vám. Dodací doba je v rozmezí 10-40 pracovních dní. 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání.
    Prodejce si vyhrazuje právo v ojedinělých případech u 0.3% zásilek (objednávek) jako je například akutní a neočekávaný problém s logistikou, svátek v Asii, ukončení provozu továrny která zboží vyráběla, či v případě změn zákonů prodloužit dodací lhůtu.“

    Samozřejmě jsem se ptala na možnost zrušit objednávku, jelikož mi bylo jasné, že než zboží přijde, nebude již potřeba. Přišla zamítavá odpověď.

    Zboží dorazilo 3.5., tudíž jsem začala řešit možnost vrácení zboží, které na svých stránkách garantují a to dokonce 30 dny. Avšak na jejich stránkách je pouze reklamační formulář, kde chtějí udávat důvody pro vrácení, psala jsem email ohledně vrácení a jejich odpověď byla následující:

    „Vážený zákazníku, dobrý den,
    vrácení zboží možné je, ale jelikož figurujeme pouze v pozici zprostředkovatele prodeje, je nutno uplatnit právo na odstoupení přímo u konkrétního dodavatele. Zboží, ale v tomto případě nikam nezasílejte! Pokud máte o tuto možnost zájem, prosím o informaci, abychom Vám mohli poslat adresu našeho zahraničního dodavatele.
    Další možností je vyplnit formulář v reklamačním řádu našeho obchodu, kde lze zboží vyreklamovat na základě rozličných důvodů, od nepřijetí zboží v rámci dodací doby, přes nevyhovující velikost až po vadu materiálu.“

    Žádala jsem o vysvětlení, jak je možné, že reklamace přes ně jde, ale „garantované“ vrácení zboží ne. Na můj dotaz odpověděli sáhodlouhým emailem, který nemá cenu sem kopírovat, jelikož by zabral přibližně stejnou délku jako celý můj text nebo i více.
    Je mi tudíž jasné, že peníze zpět nedostanu.

    Závěr: Rozhodně NEKUPOVAT z Beliamo!

  20. Objednal jsem si dvě karetní hry z Fruugo cca před měsícem.
    Dodavatel se zapomněl zmínit, že „Expedujeme do dvou dnů“ znamená „Expedujeme do dvou dnů z číny.“
    Dnes dorazila pouze polovina zásilky, ještě čekám na odpověď od Fruugo.

  21. Taky já jsem si přečetla recenzi až po zaplacení. Musela jsem raději zablokovat kartu a doporučili mi podat trestní oznámení. Prosím, taky podejte trestní oznámení ať, nás je víc.

  22. Dobrý den, taky jsem se spálila. Na Beliamo jsem zakoupila vlněné koule na přání a sušení za 327,- a dodnes ani koule ani peníze. To jsem je objednávala 20.10.2021.

  23. 16. 2. 2022 jsem objednal pánské boxerky od společnosti Beliamo. Dnes je 14. 5. 2022 a nemám peníze ani zboží. Hlavně, že platba byla nutná do dvou pracovních dní. Podal jsem reklamaci a požádal, aby mi vrátili peníze. Několikrát mi přišla stejná odpověď: Mám kontaktovat Českou poštu, která údajně něco zapomněla doručit nebo oznámit.

      • Dobrý den. Řeším teď stejný problém. Už jsem jim i napsala, že je nás víc a že podáme trestní oznámení.

  24. Objednala jsem si 18 února šaty, do dnešního dne je samozřejmě nemám. Ze začátku komunikace docela ok ikdyz se pořád opakovali že zboží je na cestě a nemusím se bát že mi bude doručeno včas. Po uplynutí třech měsíců mi poslali email, že mohu zboží reklamovat. Po vyplnění mi přišla zpráva, že na doručení mají až 365 dní?!!!! Takže peníze nikde a zboží také ne. Nedoporučuji!!!

  25. taky cekam uz od unora na bundu za 900 kc pro syna a to sem v insolvenci takze sem naletela taky a nevim co s tim komunikace poprad dokola automat takze PODVODNICI NEBRAT POZZOOORRR NA NE BELIAMO

  26. ZLODEJI NEJVETSIHO KALIBRU PENIZE NEVRATI V TETO DRahe dobe nema nikdo aby vyhazoval 900 jen tak jsem znechucena a nastvana ze sem nalatela teto spolecnosti neco s tim lidi udelejte dik

  27. objednala jsem si přes Fruugo raketová kamna, slevněná z 3600 na asi 1600 korun. Přišli mi rozložené díly o velikosti 17 cm, na hrneček pro panenky. U výrobku jsou zavádějící fotografie, že se jedná o klasické raketové kamna. Vědomá snaha oklamat zákazníka. Při reklamaci mi přišlo, že je mám vrátit na adresu:
    Zhongshansanlindouwangluokeji
    Zhongshanshixiqucaihongdadao88haoerqi4cengB42
    7 Zhongshan 528401 China

    Adresa je dalším tahem, jak nedokázat vrátit zboží, protože tohle na poště nevezmou.

  28. Dne 17.4.2022 jsem zaplatila za šálku , dotazovala jsem se, kdy dostanu zboží, ale jak jsem zjistila, všem odepisují stejně, řekla bych přes kopírák.
    Téměř denně píšu na beliamo.cz, před hodinou např. proč nabízejí něco, co nemají na skladě.
    Doporučuji nic nekupovat!!!

  29. Tak sem zvědavá do prdele!!!kdy mi to dojde 700 v prdeli! A prádlo čeká na celnici,nebo v kere pic…

  30. Přidávám se, rovněž jsem si naběhla, protože recenze jsem četla pozdě. Objednávka od společnosti BELIAMO, čekám tři měsíce, marně. Nemám zaplacené zboží dodnes, podle vyhledávače není na území republiky. Na opakované dotazy odpověděli, jako už bylo zmíněno, že do 40 pracovních dnů, v nejhorším do 365 dnů….. Jsou to podvodnící a zloději.

  31. Dobrý den též jsem objednala zbori za 1200kc a stále nic ani peníze ani zboží už nikdy víc od této společnosti Beliamo.cz

  32. Firma Beliamo jsou podvodníci.Zaslali mi úplně jiné zboží,a reklamaci mi zamítli.Proto se obracím na obchodní inspekci.

  33. Tahle doba je opravdu jen pro podvodníky ,legálně tu provozují trestní činnost .Tohle opravdu nelze nečinně tolerovat .Jestliže ,jsme byli podvedeni je nutné podat trestní oznámení Už je toho opravdu dost ,všude jen lháři ,podvodníci a zloději !!

  34. Nakupuji často přes internet a měl jsem už při objednávání tušení, že to není v ažůru, no naletěl jsem z vlastní blbosti. Jsou to podvodníci. Pryč od nich.

  35. Dobrý den, objednala jsem si před měsíce zboží a do dnešního dne jej nemám doručeno.
    Moje zásilka se sekla někde na celní zprávě.
    Vyhněte se těmto pochybných stránkám.

  36. Objednala jsem si šaty a ihned chtěli zaplatit už jsou to 3 měsíce a pořád nic tak vypadá to že jsem vyhodila z okna 500 Kč už nikdy víc je to podvod.

  37. Podvodníci, co slibují, že do 40 dnů od zaplacení zboží dostanete. Uplynulo 53 dní a zboží stále nemám. Po upozornění se společnost vymlouvá na obchodní podmínky se kterými jste souhlasili. V nich ovšem nenajdete, že by vás upozornili na možné nedostatky. Protože normální člověk kdyby to věděl,by si u takového pochybného e-shopu nic neobjednal. Dále mám objednané zboží v e-shopu Bonky, a tam řeším stejný problém.Dnes už jsem si jistý, že neuvidím ani zboží, ani peníze. V tom lepším případě mi kraťasy dorazí v zimě. Chci se obrátit na obchodní soud.

  38. Dobrý den, prvního Kvetna jsem si zakoupila u beliamo.cz dívčí šaty. tvrdit, že věc byla „skladem“. Nyní po 50+ dnech zboží stále není a společnost mi odmítá vrátit peníze.

  39. Dobrý den,jsou to bohužel lháři a nevěřím ze něco přijde ! Оpovídá automat. Beliamo i nadále okrádá lidi !Smejdi

  40. Ano, souhlasím.
    Velmi neseriózní firma.
    Radím vyhnout se obloukem.
    Mluvím ze své zkušenosti.
    Nic neobjednávejte!

    • Ano já jsem asi taky náležel na IO Belliamo objednal jsem si boty a uhradil platební kartou dnes mi napsali že jsem nic neporadil,přitom v neděli večer mi přišel email že peníze obdrželi,a dnes mi napsali že jsem objednávku zrušil,já nic nevím že bych něco rušitl

  41. Objednala som si striešku na zahradnú hojdačku.Mesic čakám.Peniaze som zaplatila hneď. Je to podvod a mal by sa už niekto kompetentný z takýmito stránkami zaoberať pri prvom sťahovaní zákazníkmi. Nedoporučuje objednávať vžiadnom prípade.Prišla som o 38 eur.

  42. Moc špatné !!!! Neobjednávejte, jsou to podvodníci ! Bohužel jsem poprvé v životě takto hloupě naletěla. Zkušenost pro příště.

  43. Téhle firmě se vyhněte obloukem. Měsíc od zaplacení objednávky, nemám ani zboží ani peníze. Na emaily reagují stylem, zboží jde s Asie, může to trvat až 365 dní. Kdybych chtěla zboží z Asie, objednám si je napřímo, nepotřebuji k tomu překupníky. Banda podvodníků, šmejdi. Již nikdy více!!!

  44. Zakoupil jsem na stránkách Fruugo motorový zemní vrták,po třech měsících přišel pouze vrták bez motoru a ještě problémy na celnici.Je to zlodějská firma a neodpovídají na maily,pokud chcete přijít o peníze,tak si objednejte.

  45. Také jsem naletěla. Zboží vůbec nepřišlo a když jsem chtěla peníze nazpět, napsali mi, že mi bohužel nic nedají.

  46. Beliamo.cz jsou pouze zprostredkovatelé se sidlem nikoliv v čechách, ale údajně v Dubai(zřejmě ani tam ne). Údajný agent v ČR pouze vybírá peníze za zboží, které je o 50% dražší než jej prodávají skuteční čínští prodejci. Vyhněte se obloukem. Zkontrolujte vždy podmínky za jakých tito prodejci prodávají. Jakou možnost platby nabízejí. Pokud nenabízejí dobírkou a na svých hlavních WEB stránkách nevididíte Ičo, & Díčo,raději hned tyto stránky opusťte. Recenze na jejich stránkách také nejsou pravdivé. Pouze jedna recenze denně ae 5ti a 4mi hvězdami. Ty s menším žádná( nemožné!). Moje recenze se tam do dnes neobjevila.

  47. Přesně tak mám i já špatnou zkušenost s fi.Beliamo! Objednala jsem si u nich společenské šaty velikost XL, firma chtěla zaplatit předem, pak mi poslali odsouhlasení objednávky s tím,zr zboží bude doručeno do 14-40 dnů! Po několikátém avízování, kdy mě pořád psali stejnou odpověď, že zboží bude dodáno do 14-40 dnů, přesto že už tato lhůta dávno vypršela!Po více jak 2 měsících jsem chtěla objednávku zrušit (šaty jsem potřebovala na rodinou akci, která již proběhla) mi odepsali,ze ji nemůžu zrušit,ze mají v obchod.podmínkách, že zboží můžou doručit až do 365 dnů!! Po nějaké době mi šaty nakonec dorazily,ale ve vel. L což mi bylo k ničemu!!mela jsem objednané vel.XL! Takže se teď zase s nimi budu dohadovat co s tím udělají!! držte mi palce!!

  48. Také jsem naletěla těmto šmejdům. Na začátku dubna jsem si objednala hodinky a zaplatila. Je konec července a po 150 urgencích jsem se dozvěděla akorát to, že mám vyčkat, že nejsou schopni mi předat sledovací číslo, protože jim ho prodejce neposkytl, ale zboží je již na cestě…že se velmi omlouvají a mám vyplnit reklamační formulář a když jsem to udělala, tak mně napsali, že moje reklamace je neoprávněná, že zboží bylo odesláno, ať se zeptám na poště a tak. Jelikož jsem platila kartou, některé banky umožňují tzv. reklamaci platby/zpětnou platbu/chargeback. Budete k tomu potřebovat dokumenty dokládající váš problém např. potvrzení objednávky, komunikaci s obchodem.Pak už to bude řešit banka.

  49. Bohužel jsem také naletěla. Internetové stránky mají perfektně zpracované, takže nemáte dojem, že se jedná o Čínu. Zboží nikde a na dotazy odpovídá automat.

    Takže POZOR a neobjednávat!!!

  50. Z Beliama nic neobjednávejte. Vytáhnou z vás peníze a nic neodešlou a ještě vám dokola po úhradě chodí kupa emailů jak máte zaplatit znova a znova, že peníze nedošly a nikdo s vámi nekomunikuje…

  51. Beliamo – zaplaceno a už skoro měsíc čekám na zboží, prý záleží na dodavateli. Nevěřím jim, žijí z našich podvodně vylákaných plateb předem. Radím neobjednávat, nic od nich nekupovat!:-(

  52. Laskavo tu nechajte aj moj komentar,,dakujem,,Ano tiez som naletela,,takze su to zlodeji ,,podvodnici,,skoda ze sa uz neda verit nicomu

  53. Ahoj,připojuji se ke skupince podvedených.Před 2měsíci jsem si objednala džínové šaty,dodnes je nemám a komunikace o vrácení peněz je marná.Bohužel recenze na firmu BELIAMO jsem si prečetla až teď…NEOBJEDNÁVEJTE u BELIAMO.CZ,jednají podvodně A HLAVNĚ NIKDY NEPLAŤTE PŘEDEM!!!!!!

  54. No s tím trestním oznámením je to ouvej. Souzi zvýšili limit na 10 tisíc. VZhledem k tomu, že se jedná o menší částky moc by trvalo než bychom jí dosýhli. A z toho ti šmejdi těží. nezbývá jediné, u každé jejich „nabídky“ dávat upozornění na tyhle manýry když už naše |“spravedlnostů s tím nic neudělá.
    A hlavně si dávat moc velký pozor…….

  55. Bohužel jsem udělala chybu a nepřečetla jsem si recenze předem. Za zboží si nechají zaplatit hned, dodací lhůta 10-40 dnů ale neplatí – po dvou měsících žádné zboží nemám a ještě mi došla žádost o vyplnění formuláře na celnici. Takže pokud si chcete ušetřit starosti, vyberte si jinou společnost a zde nic nekupujte!! Nejen, že netuším, zda mi zapacené zboží přijde, ale vážně pochybuji o jeho kvalitě.

  56. Ráda bych sdílela svoji špatnou zkušenost s Fruugo. Objednala jsem si svatební šaty. Dorazili relativně včas, ale to co jsem rozbalila bylo naprosto šílené. Obrovská neforemná velikost. Zpracování a použitý materiál naprosto zoufalé. Roztrhané a špinavé. K reklamačnímu formuláři se samozřejmě člověk nedostane.

  57. Taktéž mám špatnou zkušenost. Již přes půl roku čekám na šaty, které do oslavy (co měla být cca za 2 týdny od objednání) určitě včas dojdou… Dcera již má místo velikosti 98 104/110… U dětského zboží je to nehorázné čekat takto dlouho, navíc po ujištění, že zboží přijde „včas“…

  58. Po objednání zboží (karty Pokémon) nepřišlo ani potvrzení objednávky. Zboží mělo přijít do 5 dnů, ale nic se neděje. Poslala jsem reklamaci a žádost o vrácení peněz – odstoupení od smlouvy. Zatím nic.

  59. Obchod není eshop, ale jakýsi zprostředkovatel.
    Dodací lhůta 5-40. někdy 100 dní.
    Prodejní cena je cca 3 dražší, než např. na Aliexpresu.
    Je skladem, znamená že je skladem u asijského obchodníka.
    Reklamace a odstoupení od smlouvy řeší firma ve Spojených Arabských Emirátech.
    Sídlo firmy je virtuální kancelář, kde sídlí 4000 firem.
    Odstoupení od smlouvy po doručení zboží vyřizuje Poskytovatel služby společnost Portal LLC, registrační číslo/číslo licence: 996224, se sídlem 2902 Marina Plaza, Dubai Marina, Dubai, Level 27-29, P.O. Box 112229, Spojené Arabské Emiráty.

  60. Fruugo… Přidávám se s jednoznačně negativním komentářem:
    23.9.2021 jsem objednal dvě gravírované etuje k uložení popela do hrobu. Cena cca přes dva tisíce. Dodnes (7.9.2022) jsem nic neobdržel. Při pokusech o přihlášení se k účtu nereagují, pokus o nastavení nového hesla neúspěšný. Prostě podvodníci.

  61. Vidím,že jsem taky naletela :(. Bohužel peníze jsem odeslala hned a recenze si přečetla až nyní. Objednala jsem si obal na kufr dne 6.9.2022. Vím,že je ještě brzy a davam tomu šanci, ale předpokládám,že to dopadne stejně jako v jiných případech. Psali,že zboží odešlou ještě ten den. Od té doby se už nikdo neozval.

  62. Objednala jsem autíčko s doplňky z www. beliamo.cz
    Auto se hned při rozbalení rozpadlo, odpadla kapota.
    Nasazení zpět není možné pro deformaci spodní části kapoty a pacek, které se mají zacvaknout. Kolečka jsou zkřížená tak, že dvě nedoléhají k povrchu a netočí se.
    To, že by si s tím mělo hrát roční či starší dítě je nemyslitelné, protože hrozí velké ublížení na zdraví- prasknutí plastu a řezná rána.
    Plast je srovnatelný s plastem kelímku na jogurty.
    Další negativum bych udala neuvedení skutečnosti doby dodání.
    u zboží bylo uvedeno ,,odesíláme každý pracovní den“ a zboží skladem. Jen zapomněli uvést, že to odesílají s Číny . A že dodání je cca 40dní, to jsem se dozvěděla až z informačního emailu.
    Tento obchod v žádném případě nedoporučuji.

  63. Velmi neseriózní – dodání 2-3 měsíce a ještě zaplatit clo!!! Klasický obchod/předprodej z Aliexpressu pouze přes počítač – nikdy více

  64. Timto vschny upozornuji aby se zminenemu e shopu (fruugo) vyhnuli obloukem a nepodporovali tyto zlodejske kurvy pakistanske, protoze dat 1000 korun, za svetr podle popisu a ilustracni fotky, jez mel byt zimni a teply. Namisto toho mne dosla rozgajdana, otrhana a dirava onuce, jak pytel na brambory, ze ktereho se snazil nekdo neco udelat. A reklamaci mne neuznali hajzli jedni. Pratele, berte to na vedomi a davejte si pozor, od jakych dacanu a podvodniku co objednavate. V takovem pripade, jsou to penize vyhozene z okna. Vim, napalil jsem se vlastni hlouposti, vlastni neuvazenosti. Tak bych chtel varovat ostatni.

  65. Katastrofa kvalita, reklamováno ale naprosto zbytečně, úplný výsměch, vyhozené peníze prosím nic od nich nekupujte, mluvím z vlastní zkušenosti, poučila jsem se. Jeste vám daji možnost kontaktovat přímo dodavateli: “Stále tedy ještě můžete zboží zaslat přímo dodavateli pro přezkoumání reklamace :
    Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd
    IČ: 913101163423297705
    Caobao Rd 1243-315”

  66. Osobně společnost Frugo.. Stornovala jsem objednávku a žádala o peníze zpět, do 3 dnů byli zpět připsány na účtě.
    Balando.. Katastrofa jednání, ani balíček ani peníze zpět. . Při objednání zákaznické číslo bylo v pořádku ale když už řešíte problém.. Píšou zákaznické číslo není správné.
    Moje chyba.. Recenzi jsem si přečetla až po zaplacení. Přišla jsem o 367kc.

  67. Od ledna nepřišly háčky na háčkování. Už ani nedoufám. Přece nejsme tak bohatí,abychom kupovali levné věci

  68. Podvodná firma, která si nechá zaplatit zboží, které nikdy nedostanete, pokud nechcete přijít o peníze této firmě se vyhněte, jsou to podvodníci

  69. V sobotu jsem si objednala a zaplatila zboží. Dnes jsem se zeptala, v jaké fázi se objednávka nachází. Prý mají až 180 dní na dodání. Po této odpovědi jsem se začala pídit po recenzích i jinde na internetu (na stránkách mají pouze kladné) a nic nenasvědčuje tomu, že by to byli jen zprostředkovatelé. Evidentně jsem naletěla podvodníkům. Okamžitě jsem napsala odstoupení od smlouvy a požadavek vrácení peněz z důvodu klamání zákazníka (deklarují zboží skladem a odeslání do 24 hodin) – víceméně se mi vysmáli. Podala jsem stížnost na ČOI. Nevěřím, že se mi peníze vrátí – bohužel na tyhle šmejdy jsou naše zákony krátké.

  70. BELIAMO podvod, zboží na skladě a expedují do 24 hodin jo? Zboží přijde za 3 měsíce a ještě po několika urgencích a ještě chtějí vyplnit clo za blbou řasenku. Nikdy více!! Nenechte se napálit, dneska už člověk neví odkud si můžeme něco objednat, když každý si udělá www s doménou cz.

  71. Beliamo: absolutně neseriózní zprostředkovatel objednaného zboží -zbozi a peníze v nenávratnu, neobjednavat a neposílat KČ,jsou to podvodníci !!!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno