Na českém internetu přibývají pochybné virtuální obchody, napojené na čínské obchodníky. Tuzemští zákazníci očekávají evropskou kvalitu, takže jsou šokovaní několikaměsíčními dodacími lhůtami a vadným zbožím, které nelze reklamovat. Další riziková nákupní galerie vyrostla na adrese Bonky.cz, recenze tentokrát připojila také Česká obchodní inspekce.

„Mám negativní zkušenosti. Objednané podprsenky mi přišly bezmála za 3 měsíce, navíc jsou malé. Velikost rozhodně neodpovídá tomu, co jsem zaplatila. Všechno jsem nafotila, ale provozovatel neuznal reklamaci, protože údajně není správně vyplněna!,“ píše paní Marie o internetovém obchodu Rivio.cz. „Taky jsem naletěla. Objednala jsem letní šaty, které dorazily teprve na podzim. Mají jiný materiál, střih i délku, zkrátka jsou hrozné. Varuji vás před nákupem,“ referuje paní Jana o e-shopu Balando.cz.

Obě odkazovaná „virtuální tržiště“ přitom mají totožné obchodní podmínky, respektive odkazují na stejnou českou a čínskou adresu, jako další „nákupní galerie“Bonky.cz. Recenze tedy berme jako varování, abychom byli obezřetní také zde.

Doprava trvá maximálně rok, kvalitu nečekejte

Oficiální provozovatel úřaduje v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Zároveň odkazuje na svého „českého zástupce”, respektive na následující kontakty: Finalty Target Media s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, IČ: 09105468, e-mail: info@bonky.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Kamil Gabriš.

Bonky.cz funguje jako spojovník mezi českým spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož totožnost neprozrazuje. Objednávky řeší „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Distribuce trvá „až 365 dní”, protože občas nefunguje výrobní textilka. Český návod v balíku nenaleznete. Provozovatel ani jeho český zástupce „nenese odpovědnost” za jakost. Případnou reklamaci adresujte tajemnému dodavateli, který nepodléhá evropským regulacím, takže možná zneužije vaše kontakty a osobní údaje.

Bonky.cz – recenze českých zákazníků a inspektorů

„Nedoporučuji vám, abyste jim cokoli platili předem. Původně mi slibovali, že zboží dostanu do 5 dní, potom lhůtu prodloužili na 49 dní a nakonec jsem nedostala nic,“ varuje paní Marie. Další čtenářka sice zaplacené zboží dostala, ale nyní musí doplácet ještě clo. „Pozor na tyhle šmejdy,“ pokračuje Květa.

České obchodní inspekci (ČOI) chodí stížnosti na internetové stránky Bonky.cz, Mollio.cz a Juum.cz, které nabízejí oblečení a odkazují na stejnou čínskou firmu. Jde o dlouhé dodací lhůty, eventuálně nedodané zboží a obtížnou reklamaci. „Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího,“ vzkazuje ČOI.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pexels.com

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno