Dopravní referent dostal v oficiálním Katalogu prací číslo 1.04.11. Tamtéž najdeme podrobný popis platových tříd, které vlastně rozdělují náplň práce podle odpovědnosti a záslužnosti. Pokud vás zajímá zaměstnání a odměna ve veřejném sektoru (v příspěvkových organizacích, na obecních úřadech apod.), pokračujte TÍMTO odkazem. Sazby takzvaných zaručených mezd v celém hospodářství, včetně soukromých společností (s.r.o., a.s.) najdete TADY.

Dopravní referent organizuje automobilový provoz

6. platová třída

  1. Organizační zajišťování provozu, údržby, oprav, pojištění a hospodárného využívání dopravních prostředků, mechanizačních prostředků apod. Organizace provozu menšího počtu osobních automobilů včetně provozu garáží.

7. platová třída

  1. Zajišťování dopravy v organizačně složitých podmínkách. Koordinace jízd jednotlivých stejnorodých vozidel, dopravních a přepravních prostředků a řidičů, popřípadě jiných zaměstnanců v oblasti dopravy. Organizační zajišťování provozuschopnosti dopravních prostředků, způsobilosti řidičů a ostatních zaměstnanců v oblasti dopravy. Zajišťování agendy pojištění v působnosti útvaru dopravy.
  2. Samostatná kontrola celkového stavu stejnorodých druhů motorových vozidel před výjezdem s rozhodnutím o provozu vozidla nebo způsobu provedení oprav.

8. platová třída

  1. Organizace velkého rozsahu pravidelných a nepravidelných jízd vozidel a posádek podle objednávek uživatelů dopravy. Plánování a optimalizace tras.
  2. Zajišťování provozuschopnosti, oprav a údržby různorodých dopravních prostředků a jiných zařízení včetně návrhů na vyřazování starých a pořizování nových. Zajišťování a plánování údržby a oprav potřebných materiálů a surovin pro provoz dopravy, například pohonných hmot, maziv a náhradních dílů.
  3. Zajišťování dopravy a přepravy velkého množství materiálu, zboží a osob prostřednictvím cizích dopravců.

9. platová třída

  1. Koordinace, usměrňování a komplexní zajišťování přepravy prostřednictvím různých druhů dopravy (silniční, železniční, vodní, kombinované a další).
  2. Usměrňování a koordinace vnitřní technologické dopravy s dopravou cizích dopravců.
  3. Zajišťování dopravy a přepravy nebezpečných nákladů.
  4. Plánování a optimalizace tras zimní údržby silniční sítě ve vymezeném územním celku.

10. platová třída

  1. Plánování a optimalizace tras zimní údržby dálnic a stanovených silnic 1. třídy.

7 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den, do jaké platové třídy spadá přijímací technik autoservisu, který je provozován v rámci odborné praxe studentů? Děkuji za odpověď

  2. Dobrý den, můžete mi prosím napsat do které kategorie se bude řadit dispečer pro vozy do 3,5t (auta jezdí jak v ČR tak i do zahraničí).
    Předem moc děkuji

    Langrová

  3. Dobrý den, řidič Městského úřadu je placen ve 4. platové třídě. Přitom dělá např. činnost, která spadá pod dopravního referenta, konkrétně v 7. platové třídě – viz bod 2. Jaká by tedy správně měla být platová třída u tohoto řidiče? Děkuji.

    • Dobrý den, pane Tille, Městský úřad Vás musí zařadit do platové třídy podle nejtěžší vykonávané práce, i když jde třeba jenom o jeden z mnoha úkolů, které plníte. Je přitom lhostejné, jak se Vaše pozice jmenuje podle pracovní smlouvy – jestli řidič, nebo dopravní referent, anebo jinak. Rozhoduje nejtěžší Vámi vykonávaná činnost, kterou najdeme pod jakoukoli profesí v Katalogu prací. Takže pokud mezi Vaše povinnosti patří také „samostatná kontrola celkového stavu stejnorodých druhů motorových vozidel před výjezdem s rozhodnutím o provozu vozidla nebo způsobu provedení oprav“, naleží Vám správně minimálně 7. platová třída.

      • Dobrý den, děkuji za odpověď, už vidím zaměstnavatele, jak to bude chtít obejít. Nejspíše bude tvrdit, že rozhoduje on (má poslední slovo) a řidič jen kontroluje vozidla před výjezdem. Samozřejmě jako řidiči máme v náplni práce zodpovědnost za vozidla, co potom? Ale logická je snad po kontrole i možnost rozhodnout, tak je to i v realitě. (Pokud je vozidlo nepojízdné, konzultujeme se servisem postup oprav, které organizujeme, zrovna tak organizujeme a hlídáme pravidelné intervaly servisních prohlídek a STK – tedy provozuschopnost vozidel úřadu.) I v takovém případě mohu – můžeme jako řidiči požadovat 7. platovou třídu? Moc Vám děkuji. S pozdravem Jiří Till.

        • Dobrý den, pane Tille, v případě nejednoznačností, nebo pokud šéf odmítá spolupracovat, doporučuji oznámit spor Státnímu úřadu inspekce práce třeba na e-mailovou adresu opava@suip.cz. Úředníci dělají ve firmách kontroly, bohužel (nebo bohudík ?) mohou zaměstnavateli udělit pokutu i v řádu milionů korun.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno