Fenzy byl francouzský inovátor, který vynalezl geniální vestu pro potápěče. Jeho jméno používají slovinští obchodníci, když na internetu nabízejí módní oblečení. Pravděpodobně však nejde o potápěče, ani o podvodníky. Vypátrali jsme, kdo stojí za e-shopem Fenzy. Recenze přidávají samotní zákazníci, ale také distributor, který rozváží slovinské zásilky do českých domácností.

Rekreační plavci vstupují do vody v úsporných lehkých plavkách, ale přesto cítí, jak jsou nadlehčováni životodárnou tekutinou. Profesionální potápěči mají na sobě neoprenový oblek, který vztlakovou sílu umocňuje. Proto používají závaží, aby se ponořili do hlubiny. Tam ovšem neopren ztrácí svoji tloušťku a slábne jeho nadlehčovací efekt, takže potápěči potřebují jiný vztlak – jinak spadnou na dno. Kdyby pouze odhodili závaží a proti gravitaci bojovali fyzickými plaveckými pohyby, nadřeli by se…

V roce 1961 francouzský inovátor Maurice Fenzy představil speciální vestu, která potápěčům pomáhá dodnes. Obsahuje závaží, ale taky tlakovou nádobu a kapsy, které se podle potřeby vyprazdňují nebo plní vzduchem, aby regulovaly vztlak. Díky tomu zkušení potápěči šetří energii, když v podvodní hlubině zaujímají stabilizovanou polohu a pohodlně pozorují jezerní či mořský svět.

Legendární značku používá slovinská firma

Potápěčské vesty se proslavily pod jménem svého vynálezce, jako Fenzy. Legendární značku následně koupila americká společnost Honeywell, která nadále prodává stejnojmenné vztlakové žakety. Ovšem krátká šmrncovní originální slůvka jsou přitažlivá také pro další obchodníky. Slovinská společnost Inteko d.o.o. založila eshopy Fenzy.it, Fenzy.de nebo Fenzy.cz, aby prodávala módní zboží: šaty, kalhoty, trička, spodní prádlo, plavky…

Slovinská firma uvádí následující kontaktní údaje: Inteko d.o.o., Slap 3E, Vipava, PSČ 5271. České e-maily přijímá na adrese: info@fenzy.cz. Daňové identifikační číslo (DIČ) je SI62410105, což odpovídá podle centrální databáze Evropské unie. Firmu vede Vojko Trošt, kterého dohledáme na sociálních sítích.

Fenzy – recenze od českého distributora

V obchodních podmínkách stojí, že fotografie nabízených výrobků jsou „symbolické“. Produkty, ceny a dodací lhůty se rychle mění a možná nejsou aktuální. Nevyhovující zboží vrátíte, jenom pokud je „nenošené“ a „v původním obalu“. Prodejce nehradí poštovné. Jako distributora najal českou skupinu Packeta (Zásilkovna s.r.o.), kde jsme požádali o komentář.

„Packeta pro Inteko, respektive jeho e-shop Fenzy, zásilky doručuje. Náš zákaznický servis nemá informace o tom, že by na tohoto klienta byly nějaké stížnosti. Komunikujeme výhradně s e-shopem a řešíme běžné věci, jako jsou storna, úpravy či stav zadaných objednávek,“ napsal nám za Packeta Group její PR manažer, Kamil Chalupa. Pokud máte vlastní zkušenosti, připisujte svoje recenze do diskusního fóra níže.

Autorka úvodní ilustrační fotografie: Sarah Richter

2 KOMENTÁŘE

  1. Již třetí den čekám na odpověď na můj e-mail e-shopu FENZY, v němž prodejce upozorňuji na poškozené zboží, které mi bylo zasláno. Podle pokynů v reklamačním formuláři jsem na příslušný e-mail zaslala i fotografie odřeného podpatku u dámské obuvi, ale nic. Už druhý e-mail a žádná reakce. Za odeslání zpět jsem do Slovinska zaplatila 498,- Kč a teď se tady v recenzi dozvídám, že e-shop odmítá poštovné hradit. Pokud se ani v následujících dnech reakce ze strany FENZY nedočkám, zvažuji příslušné kroky.

  2. Zboží přišlo před třemi týdny špatně ušité, naprosto nízké kvality. Na obrázku vypadalo úplně jinak. Ihned jsem ho zabalila, vyplnila formulář a na vlastní náklady poslala zpět na Slovinsko. Na webu slibují, že do 14 dnů pošlou peníze zpět, ale to se nestalo. Na opakované emaily nikdo nereaguje.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno