Fenzy byl francouzský inovátor, který vynalezl geniální vestu pro potápěče. Jeho jméno používají slovinští obchodníci, když na internetu nabízejí módní oblečení. Pravděpodobně však nejde o potápěče, ani o podvodníky. Vypátrali jsme, kdo stojí za e-shopem Fenzy. Recenze přidávají samotní zákazníci, ale také distributor, který rozváží slovinské zásilky do českých domácností.
Rekreační plavci vstupují do vody v úsporných lehkých plavkách, ale přesto cítí, jak jsou nadlehčováni životodárnou tekutinou. Profesionální potápěči mají na sobě neoprenový oblek, který vztlakovou sílu umocňuje. Proto používají závaží, aby se ponořili do hlubiny. Tam ovšem neopren ztrácí svoji tloušťku a slábne jeho nadlehčovací efekt, takže potápěči potřebují jiný vztlak – jinak spadnou na dno. Kdyby pouze odhodili závaží a proti gravitaci bojovali fyzickými plaveckými pohyby, nadřeli by se…
V roce 1961 francouzský inovátor Maurice Fenzy představil speciální vestu, která potápěčům pomáhá dodnes. Obsahuje závaží, ale taky tlakovou nádobu a kapsy, které se podle potřeby vyprazdňují nebo plní vzduchem, aby regulovaly vztlak. Díky tomu zkušení potápěči šetří energii, když v podvodní hlubině zaujímají stabilizovanou polohu a pohodlně pozorují jezerní či mořský svět.
Legendární značku používá slovinská firma
Potápěčské vesty se proslavily pod jménem svého vynálezce, jako Fenzy. Legendární značku následně koupila americká společnost Honeywell, která nadále prodává stejnojmenné vztlakové žakety. Ovšem krátká šmrncovní originální slůvka jsou přitažlivá také pro další obchodníky. Slovinská společnost Inteko d.o.o. založila eshopy Fenzy.it, Fenzy.de nebo Fenzy.cz, aby prodávala módní zboží: šaty, kalhoty, trička, spodní prádlo, plavky…
Slovinská firma uvádí následující kontaktní údaje: Inteko d.o.o., Slap 3E, Vipava, PSČ 5271. České e-maily přijímá na adrese: info@fenzy.cz. Daňové identifikační číslo (DIČ) je SI62410105, což odpovídá podle centrální databáze Evropské unie. Firmu vede Vojko Trošt, kterého dohledáme na sociálních sítích.
Fenzy – recenze od českého distributora
V obchodních podmínkách stojí, že fotografie nabízených výrobků jsou „symbolické“. Produkty, ceny a dodací lhůty se rychle mění a možná nejsou aktuální. Nevyhovující zboží vrátíte, jenom pokud je „nenošené“ a „v původním obalu“. Prodejce nehradí poštovné. Jako distributora najal českou skupinu Packeta (Zásilkovna s.r.o.), kde jsme požádali o komentář.
„Packeta pro Inteko, respektive jeho e-shop Fenzy, zásilky doručuje. Náš zákaznický servis nemá informace o tom, že by na tohoto klienta byly nějaké stížnosti. Komunikujeme výhradně s e-shopem a řešíme běžné věci, jako jsou storna, úpravy či stav zadaných objednávek,“ napsal nám za Packeta Group její PR manažer, Kamil Chalupa. Pokud máte vlastní zkušenosti, připisujte svoje recenze do diskusního fóra níže.
Autorka úvodní ilustrační fotografie: Sarah Richter
Již třetí den čekám na odpověď na můj e-mail e-shopu FENZY, v němž prodejce upozorňuji na poškozené zboží, které mi bylo zasláno. Podle pokynů v reklamačním formuláři jsem na příslušný e-mail zaslala i fotografie odřeného podpatku u dámské obuvi, ale nic. Už druhý e-mail a žádná reakce. Za odeslání zpět jsem do Slovinska zaplatila 498,- Kč a teď se tady v recenzi dozvídám, že e-shop odmítá poštovné hradit. Pokud se ani v následujících dnech reakce ze strany FENZY nedočkám, zvažuji příslušné kroky.
Přidám se k vám, mám škodu ve výši 4000.
Já se přidávám, od června mně nevrátili 2 600 Kč za šaty! Poštovné bylo taky necelých 400 Kč, to vezmi čert, ale za ty šaty bych peníze chtěla.
Zboží přišlo před třemi týdny špatně ušité, naprosto nízké kvality. Na obrázku vypadalo úplně jinak. Ihned jsem ho zabalila, vyplnila formulář a na vlastní náklady poslala zpět na Slovinsko. Na webu slibují, že do 14 dnů pošlou peníze zpět, ale to se nestalo. Na opakované emaily nikdo nereaguje.
PODVODNÍCI. Objednala jsem červené šaty ze saténu. Látka byla šílená, dala by se využít možná na letní košilku do postele, muchlavý materiál, hrůza, nebudu vůbec komentovat. Výrobek za 1320 CZK měl cenu max. 500 CZK. Poslala jsem zpět na vlastní náklady za 200 CZK, po 3 týdnech žádná odpověď a peníze nikde. ŠMEJDI.
Dobrý den, nedávno jsem si objednávala šaty, ale ještě mi nepřišly. A teď uvažuji, jestli je mám převzít. Nerada bych platila za nějakou hnusnou látku. Děkuji. Kostková
Dobrý den, bohužel jsem také objednala šaty. Kvalita hrozná a střih vůbec nesedí. Chci zboží vrátit zpět, ale nejsem si jista, jestli to má cenu. Vrátili někomu peníze zpět?
BACHA, PODVODNÍCI. Tady nic nekupujte. Obrázky opravdu neodpovídají skutečnosti. Přijde úplně něco jiného a hrozného a to musíte na svoje náklady poslat zpět do Slovinska! Na peníze čekáme již více jak měsíc. Zkušenost za svoje prachy.
Podvodníci. Podle české i slovinské počty jim byl balíček v pořádku doručen, ale zapírají. Odmítají mi poslat zpět 3 600 Kč, plus pošta. NIC ZDE NEKUPUJTE!
Nekupovat! Balík sa dá vrátiť len cez Slovensku poštu, cena obsahu balíka 90 € + poštovné 35 €. Komunikácia otrasná, len emailom, a to Vám nijako neporadia ani nepomôžu.
Pridávam sa k negatívnym skúsenostiam s Fenzy, šaty mi síce prišli rýchlo, nie sú také ako som čakala, nekvalitne ušité a teraz ďalší problém. Síce mi odpovedali, že ich môžem vrátiť, ale poštovné je viac ako 16 eur a formulár sa mi nedá vyplniť, nakoľko pýta odo mňa telefón a ten sa nedá zistiť. Pre mňa poučná skúsenosť – už nikdy cez internet nebudem kupovať, len cez overené obchody.
Nikdy nekupujte cez FENZY.Pri vrátení tovaru a reklamácii nie je na ich stránke uvedená adresa na vrátenie tovaru.Tú Vám poskytnú, až keď tovar vrátite naspäť.Tovar musíte vrátiť do Slovinska, dajú Vám adresu až pri vrátení tovaru.Zaplatila som na pošte viac ako 18 eur.
Neseriózny e-shop, nemajú ani tel.číslo, len mail.Seriózny e-shop takto nefunguje.
Tovar, ktorý mi poslali, sa vôbec nezhoduje s obrázkom/fotkou modelky/, poslali mi strašne veľké číslo, takže ani číslovanie nie je podľa Vašej veľkosti.Jedno viem-už nikdy viac FENZY.
NEDOPORUČUJEM!!! FENZYŠaty katastrofálnej kvality, ako handra, umelina, fuj. Účtujú si pri vrátení zo sumy mínus 5 Euro a podorýkajú, že treba na pošte zalpatiť najmenšie poštovné, čo je zo SK 10 Euro. Tak som pri vrátení šiat ľahšia p 15 Euro
Zboží nekvalitní, neodpovídá fotografii, Materiál jiný, umělý. Zboží se musí vracet do Slovinska, poštovné stojí 400 Kč a je nedoručitelné. Bylo mi Českou poštou vráceno. Protože má Eshop sídlo mimo ČR, ČOI mi doporučilo se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Ochrana spotřebitele musí existovat!
Nekupovať!!! Materiál šiat nekvalitný, strih nesedel ako na obrázku, tovar som vrátila, zaplatila poštovné 9 eur na Slovinsko. Na mail mi odpíšu,že zajtra mi platbu pošlú, v sklade majù veľa práce… do dnešného dňa mi peniaze za vrátený tovat neposlali!!!
Také jsem naletěla….., podle komentářů nemá ani smysl posílat zboží zpět, jen budu ještě o pár stovek chudší. Halenka za 800,- vůbec neodpovídá fotografii, nekvalitní, ušpiněná, zřejmě někdo vrátil a náhodou jim balíček přišel zpět, tak ho znovu prodali
Ach jo, proč jsem si toto nepřečetla, než jsem objednala a jako Vám přišlo zboží absolutně neodpovídající snímkům. Chtěla jsem zaslat zpět, ale podle toho co čtu to nemá smysl. Tak co teď? Asi brát jako zkušenost za prachy 🙁
Ja som si tiež objednala šaty,zaplatila,tovar došiel,kvalita nič moc,vratila som,až potom som si čitala recenzie.Tak už som sa rozlučila s peniažkami. A čuduj sa svete,po 3tyždňoch od vrátenia mi včera došli peniaze na učet.Toľko moja skúsenosť.
Též jsem naletěla katastrofální komunikace drzost nehorázná a zboží totální hnus
ja som si kúpila 2 šaty, tiež nezodpovedalo fotkám, nakoľko som nechcela platiť poštovné do slovinska za vrátenie , chcela som tovar vymeniť, za to sa neplatí. avšak na dobierku som mala o dosť viac doplácať. pri reklamovaní mi bolo povedané, teda napísané po dosť dlhej dobe, že som vraj vrátila iba jedny šaty……a teraz dokazuj….a aj to pyžamo ťo mi poslali na výmenu je otras kvalita…určite spať v tom nedoporučujem…