Obchodní inspektoři opět radí, abychom hypertenzi řešili ověřenými prostředky. Varují před přípravkem ReCardio, který nebyl schválený Státním ústavem pro kontrolu léčiv.
Lásku a naději vyjadřujeme jednoduchým grafickým symbolem: ❤. Nakreslíme dva kopečky, dole spojené do špice, a vidíme pomyslné srdce. Centrální orgán naší oběhové soustavy ovšem ve skutečnosti vypadá složitěji. A také mezilidská komunikace občas připomíná labyrint, ve kterém musíme dávat pozor, aby naděje nebyla vystřídána zklamáním. Kupříkladu internetová reklama na ReCardio působí přátelsky, ale přitom jde o zlomyslnou manipulaci.

Cena zůstane vysoká, i když dostanete „slevu“
„Dříve mě trápila nadváha, potom cukrovka, následovala hypertenze. Tablety jsem brala po hrstech, než mi kamarádka doporučila kurz ReCardio. Nyní jsem úplně zdravá, mám normální tlak,“ vypráví na internetové reklamní stránce „Jiřina Štěpánková, Olomouc“. Ve španělské verzi dostala tatáž žena jméno „Irene Morales, Sevilla“ a ve slovenské mutaci údajně stejnými ústy hovoří „Veronika Kráľová, Košice“.

O produktu ReCardio opakovaně informuje Česká obchodní inspekce (ČOI). „Jedná se o neznámý přípravek, který má sloužit k léčbě, aniž by byl schválen Státním ústavem pro kontrolu léčiv. Obchodní podmínky zcela chybí, další informace na stránkách jsou nedostatečné,“ varuje před nákupem ČOI.
Cena průběžně klesá (původně 1 698 Kč, nyní 849 Kč), ale stále zůstává vysoká, protože za tyto peníze pravděpodobně nedostanete odpovídající protihodnotu. Přitom na reklamní stránce (možná nevědomky) figuruje pouze jedna firma: „BERNADATTE LTD, Av Ricardo J. Alfaro, Panama International“. Stejná středoamerická adresa byla napsaná pod podvodnými přípravky Heart Tonic nebo Detonic Powder. Také tehdy prodejci slibovali, že rychle vyléčí hypertenzi, ale přitom jenom inkasovali peníze.
Uvítáme autentické recenze na ReCardio
Na inzertních stránkách nalezneme „uživatelské příspěvky“ a „diskuze“, které vyznívají nadšeně, protože jsou napsané samotnými prodejci. Pokud jste ReCardio opravdu sami vyzkoušeli, přidejte recenzi do našeho diskusního fóra, pod tento článek. A ještě zrekapitulujme, jak poznáme lživé reklamy:
- Podvodné výrobky jsou propagovány fiktivními odborníky, které bychom marně hledali v knihovnách, na vysokoškolských fakultách a v dalších renomovaných institucích.
- Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným figurantům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o reklamě nemá tušení.
- Odpovědná firma sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji identitu.
- Chybějí seriózní obchodní podmínky, od distributora (kurýra) nedostaneme žádnou fakturu a těžko uplatníme reklamaci.
- Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.
Koupil jsem Detonic a už nikdy ho nekoupím. Pokaždé, když jsem si ho vzal, tak jsem dostal průjem a když jsem ho přestal brát, průjem byl pryč. Pokud bylo čištění myšleno takto, tak děkuji, ale nechci.
Tak, pozor na tyhle ubožáky.