Podle volebního modelu Kantaru má „úspěšná vládní strana“ ČSSD 5 %. Její někdejší voliči, kteří by mohli ocenit politiku navyšování sociálních benefitů, se z většiny přesunuli k Babišovi, a nemají důvod od něj odcházet, protože ČSSD těmto lidem nikdy nedala příležitost poznat, jak vypadá ANO bez ČSSD.

Mám obavu, že voliči, na které cílí nejvýraznější sociálně demokratická ministryně Jana Maláčová, ji chápou jen jako ředitelku oddělení společenské odpovědnosti holdingu – každý její úspěch je pro ně důkazem, že holding funguje dobře.

ČSSD pro svůj tradiční elektorát definitivně ztratila identitu, když se po otevřeném konfliktu s Babišem jakoby nic vrátila do jeho vlády. Svou kondicí až děsivě připomíná oběť, která byla několik let držená ve sklepě, pak se pokusila utéct, ale byla chycena a se sklopenýma ušima se vrátila do sklepa.

Další komentáře od Petra Bittnera: