Padouši na černém trhu opět prodávají prášek, který údajně prodlouží váš život. Falešnému elixíru dali tentokrát jméno „Cardio NRJ“, cena však zůstává na 890 Kč a recenze zklamaných uživatelů jsou nadále aktuální.

Začneme pohádkou. V roce 1896 se narodila půvabná a čiperná holčička, posléze pokřtěná jako Eliška. Její rodina bydlela vedle vesnického bylinkáře, který dívenku zasvětil do svého umění. Eliška zjistila, kde a kdy najde léčivé rostliny, jak má toto přírodní bohatství sušit a vařit, aby vznikla dokonalá medicína. Speciálním lektvarem si potom pravidelně „čistila cévy“, takže přežila – až dodnes!

Eliška Nováková prý zůstává zdravá „jako profesionální kosmonautka“, ale přece jenom už oslavila 124. narozeniny. Takže přestala sbírat čarovné lesní býlí a potřebný medikament raději kupuje, aby šetřila síly. Přírodní prášek Cardio NRJ údajně funguje ještě lépe, než byliny!

A nyní zpátky do střízlivé, ale pravdivé reality

Úvodní báchorku jsme převyprávěli podle internetové reklamy, která má několik verzí. Vedle stařenky Elišky Novákové tam pokaždé vystupuje ještě Doc. Vilém Ron, který údajně vede kardiovaskulární chirurgii v nejmenované Fakultní nemocnici. Ale inzerovaný přípravek se jednou jmenuje ReCardio, podruhé Detonic a nyní Cardio NRJ.

Inzerenti představují Elišku Novákovou jako „nejstarší žijící osobu“, avšak fakta jsou jiná. V České republice totiž momentálně dosahuje nejvyššího věku paní Marie Holíková. A na kardiovaskulární chirurgii Fakultní nemocnice v Motole nenajdeme žádného Doc. Rona, nýbrž docenta Viléma Rohna, který vypadá úplně jinak

Reklama na Cardio NRJ:

Reklama na Cardio NRJ

Reklama na ReCardio:

Reklama na ReCardio

Reklama na Detonic:

Reklama na Detonic

Skutečný Vilém Rohn z Fakultní nemocnice v Motole:

doc. Vilém Rohn

Sami jistě rozpoznáte další varovné indicie, podle kterých obvykle identifikujeme internetové podvody.

Vylhané recenze + vysoká cena = Cardio NRJ

  • Podvodné výrobky jsou propagovány fiktivními osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom jsou vymyšlené
  • Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným figurantům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o reklamě nemá tušení.
  • Odpovědná firma sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji identitu.
  • Chybějí seriózní obchodní podmínky, od distributora (kurýra) nedostaneme žádnou fakturu a těžko uplatníme reklamaci. Cena mezitím vyšplhá buďto na 1 780 Kč, nebo na „zlevněných“ 890 Kč.
  • Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

„Tento prášek jsem koupil poprvé a naposledy. Způsoboval mi průjem, který skončil, jakmile jsem tuhle medicínu přestal brát. Pokud bylo čištění myšleno takto, tak děkuji, ale nechci,“ uzavírá zklamaný uživatel Jiří Labašta.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno