Brouzdejte po internetu, a třeba tam náhodou najdete nového přítele, nebo dokonce životní lásku. Ale buďte obezřetní, pokud vám nějaký virtuální anonym nabízí čarovné všeléky na hypertenzi, vysoký cholesterol, infarkt a mrtvici. Přestože některé tablety, třeba Cardiol, jsou propagovány skrze podvodné recenze.

Možná jste taky zažili zradu nebo rozchod, po kterém jste cítili takovou duševní bolest, jako byste měli „zlomené srdce“. Naštěstí žijeme na zalidněné planetě, a navíc používáme moderní komunikační technologie. Takže vyrážejme do společnosti. Nebo debatujme aspoň ve virtuálních diskusních fórech, na sociálních sítích a seznamkách. Buďme aktivní, otevření a přitom opatrní, a pravděpodobně najdeme nové (lepší) parťáky.

Avšak jakmile onemocníme hypertenzí (vysokým krevním tlakem), nespoléhejme na šťastnou náhodu. Na zdravotní problémy máme lékaře, kteří vystudovali medicínu a podléhají státní kontrole. Ostatně také virtuální podvodníci odkazují na „kardiology“, když prodávají kapsle Cardiol.

Nebezpečný Viktor Petrovský, alias Wiktor Szwarc

„Běžné preparáty proti hypertenzi působí symptomaticky, a proto potřebujete stále nové dávky. Cardiol ale zesiluje cévy a zvyšuje jejich elasticitu, takže řeší samotnou příčinu vysokého krevního tlaku,“ tvrdí podle falešného internetového obchodu „lékař kardiolog“ Viktor Petrovský. V databázi České lékařské komory však nikdo takový nefiguruje.

Česká recenze na Cardiol, podvod, diskuse

Existuje i polská, německá, italská nebo španělská verze tohoto internetového obchodu – vzájemně se liší pouze začátkem svého doménového jména (pl, de, it, es). Také tam postává stejný fiktivní „kardiolog“, který se však tentokrát jmenuje Wiktor Szwarc, Ralf Bartels, Vittorio di Pietro a Ángel Ramírez Núñez.

Polská recenze na Cardiol, podvod, diskuse

Podplacené a upřímné recenze na podvodný Cardiol

Uvedená prodejní stránka nápadně připomíná dřívější tablety, které rovněž měly pomáhat proti hypertenzi, ale selhaly: Cardiline, ReCardio, Heart Tonic, Friocard, Normalife či Remi Bloston. „Přípravek jsem koupil, poprvé a naposledy. Způsobuje průjem,“ napsal Jiří. „Naletěla jsem a chci vrátit peníze,“ požaduje Leontyna. „Předejme tuto záležitost policii, aby tihle podvodníci skončili za mřížemi,“ dodává Petr.

Zrekapitulujme, jak vypadají falešné eshopy:

  • Odkazují na vymyšlené osobnosti, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom neexistují.
  • Uživatelské recenze jsou označeny náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným statistům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o kampani nemá tušení.
  • Odpovědná firma sídlí mimo Evropskou unii a nemá českou pobočku. Tentokrát jde o Global Partners LTD, adresu neznáme.
  • Cena „klesla“ na 890 Kč, respektive 39 eur. Krabička obsahuje 20 kapslí.
  • Chybějí seriózní smluvní podmínky, od kurýra pravděpodobně neobdržíte fakturu a těžko uplatníte reklamaci.
  • Hovoříme o mezinárodní kriminalitě. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

Autorka úvodní ilustrační fotografie: Gundula Vogel

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno