Slušně vychovaný člověk přijme hovor, jakmile uslyší zvonění svého telefonu. Navíc každý občas potřebujeme léky, nebo přinejmenším vitamíny a švýcarské výrobky mají vynikající pověst. Zkrátka, málokdo očekává podvodníky za značkou Helvetia Apotheke. Recenze bezradných zákazníků však vyznívají varovně a vzbuzují palčivé otázky. Jak můžeme zrušit objednávku zboží, kterou jsme učinili po telefonu? A musíme platit za balíčky, které nechceme a obratem posíláme zpátky?

Přijmete „dárek“ a potom musíte platit každý měsíc

Zkušení spotřebitelé vědí, že bychom neměli dávat peníze žádné firmě, která tají svoje jméno a nemá pobočku na území Evropské unie (protože budeme těžko vymáhat svoje práva třeba na Floridě). Tudíž stále méně Čechů a Češek kupuje podvodné tablety proti bolesti Flexa Plus, krém na křečové žíly Varikosette nebo motorový olej ProEngine Ultra. Jenomže nyní začíná české spotřebitele obvolávat jakási Helvetia Apotheke. Recenze pobouřených zákazníků kritizují především nátlakovou a manipulativní prodejní strategii.

„Varuji před nečestným jednáním firmy Helvetia Apotheke! Zhruba před rokem jsem se zúčastnila telefonického průzkumu trhu, ohledně zdravé výživy a sportu. Před 6 měsíci volali znova, že děkují a pošlou doplněk stravy, za který zaplatím jenom poštovné 79 Kč. Jenomže potom začaly chodit balíčky v intervalu 20 dnů, vždycky za 179 Kč!,“ varuje žena ze Středočeského kraje ZDE. Podobné recenze vyšly také ZDE, ZDE nebo ZDE.

Kdo stojí za značkou Helvetia Apotheke? Recenze a řešení

Někteří spotřebitelé přiznávají, že první dárkový zásilka obsahovala zhruba následující sdělení: „Jste spokojena s uvítacím balíčkem? Výborně! Takže vám vždycky po 20 dnech expedujeme další a další a další dávky přípravku, pokaždé za zvýhodněnou cenu 179 Kč! Pokud nejste spokojena a nechcete další zásilky, musíte nám svoje odmítnutí sdělit do 10 dnů od přijetí uvítacího balíčku.“ Zpětně člověk pochopí, že raději vůbec neměl přijímat takzvaný dárek od neznámého dobrodince; málokdo rozdává cennosti, aniž by požadoval protihodnotu.

Recenze mohou varovat širokou veřejnost, ale co když vám nechtěné balíčky už začaly chodit? Ačkoli keltský kmen helvétů normálně spojujeme s územím Švýcarska, za značkou Helvetia Apotheke stojí česká firma Helvetia Direct Marketing s.r.o. „Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí zboží a zboží vrátit. Pro co nejrychlejší vyřízení Vašeho požadavku písemnou výpověď zasílejte prosím na adresu zákaznického centra: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102,“ stojí v obchodních podmínkách, vyvěšených na webu českého prodejce.

Jde o mezinárodní skandál, jak ukazuje estonská reportáž:

26 KOMENTÁŘE

  1. Také musím připojit svůj názor ohledně této pochybně vyhlížející firmy. Volají mi denně, pokaždé z jiného čísla. Před nedávnem kontaktovali také blízké členy mé rodiny. Jak již bylo uvedeno, znají telefonní číslo a k tomu ještě jméno a příjmení. Prostě – s osobními údaji se asi kšeftuje hromadně a ve velkém a mohou být prodávány (na první pohled) seriózními společnostmi, například bankami nebo pojišťovnami, jak mě informoval telefonní operátor.

    Takže pozor, co podepisujete. Stačí třeba nevinně vyhlížející dodatek, který vystaví a k podpisu předloží banka. V dodatku se dočtete, že souhlasíte s poskytováním osobních údajů dalším stranám po dobu několika let, a to nejen v době, kdy jste klientem dané společnosti, ale i potom, co veškerou spolupráci se společností ukončíte. Nedávno mi tohle strčili k podepsání v jedné nejmenované bance, která je velmi komerční.

    Ale zpátky k telefonátům – NIKDY na tato čísla nezkoušejte volat zpátky. Mně se sice ozvalo, že číslo není dostupné (takže mají nějak ošetřené, aby zákazníci nevolali zpátky). Co ale může být horší, že se ten hovor někam přesměruje, třeba i do zahraničí – a pak za několik vteřin hovoru zaplatíte nemalou částku.

    Operátor z Helvetia Apotheke byl při hovoru velmi ostrý a neprofesionální, hrubě a pod nátlakem vynucoval, abych něco odsouhlasila. Prý jsem před půlrokem vyplnila někde nějaký dotazník, což je naprostá blbost, své soukromí si VELMI chráním, údaje o sobě nikde neposkytuji a další členové mojí rodiny také ne. Nechápu, proč mi takhle lžou do telefonu.

    Operátoři údajné lékárny nelibě nesou, že si člověk „najednou nevzpomíná“, že „náhle o vyplněném dotazníku neví“. Ale proč se vůbec odvolávají, že se tak stalo před půlrokem? Základní obchodní pravidlo přece zní, že prodávat se má hned, nikoli až šest měsíců potom, co údajně někdo vyplnil nějaký neexistující dotazník. Takže milí zlatí dělají blbce sami ze sebe. Nechápu, že těmto malým podnikavým gaunerům jejich manipulace stále ještě procházejí.

  2. Firma Helvetia Direct Marketing s.r.o.
    C 138842 vedená u Městského soudu v Praze

    Jednatel 1:
    Ing. RUDOLF BECHYNĚ, dat. nar. 26. srpna 1971
    Praha, Nad Horizontem 3/263, PSČ 10200
    Den vzniku funkce: 20. května 2008

    Jednatel 2:
    PAVEL VÁŇA, dat. nar. 7. července 1965
    Ke Starému lisu 108, Žernovka, 251 62 Mukařov
    Den vzniku funkce: 20. května 2008

    Tak jednatelům všichni napište a zároveň pošlete stížnost soudu.

  3. Chtěla bych upozornit, že při telefonním kontaktu mi bylo přesně a jasně sděleno, o co jde. Alespoň já to tak pochopila. Objednám si uvítací balíček za cenu dopravy a pak jednou za 20 dnů další a další už za zvýhodněnou cenu. Vzhledem k tomu, že sama osobně vitamínové doplňky používám, přišlo mi to v pořádku.

    S doplňky jako takovými jsem spokojená, splňují očekávání, cena není přemrštěná, pohybuje se ve stejných relacích jak v lékárně. Vzhledem k tomu, že frekvence doručení mi nevyhovovala (člověk občas zapomene si tobolku vzít), jsem se domluvila na delším zasílacím intervalu.

    Pokud by někdo napadl kvalitu produktu, tak bych zrušila, ale pokud někdo brečí, že dal souhlas se zasláním dárku (s vidinou, že je to zdarma) a pak se diví, že mu chodí další produkty, tak buď neposlouchá pozorně nebo žije na jiné planetě. Nikdo vám nedá nic zadarmo!

    Ale i tak, lze zasílání písemně zrušit. Pokud balíčky někdo nepřevzal, tak ani nic platit. Mně se stalo, a to odebírám pravidelně, že mi přišla upomínka, že nemám jeden balíček uhrazený – vzhledem k tomu, že po obdržení vždy okamžitě uhradím, jsem odpověděla, že balíček jsem neobdržela, a pokud bych ho dostala, tak bych ho obratem uhradila, jako všechny předtím. Odepsali mi, že si to ověří a během téhož dne mi ještě napsali, že je to v pořádku a nic platit nemám…

    Takže shrnu, moje zkušenosti jsou dobré a přípravek, který odebírám (SuperVital Q10) považuji taky za dobrý. 🙂

  4. Dobrý den, já se taky ohledně „Helvetie“ připojím. Nic jsem si neobjednala, ale přesto jsem obdržela balíčky. Telefonicky mě vždy ujišťovali, že prý nemusím hradit okamžitě – ale! Když neuhradíte, až pak se ukážou v pravém světle: Máte na krku exekutory. Psychické zhroucení, rodinná nepohoda…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno