Bohatý podnikatel a pouliční zlodějka se potkávají v luxusním obchodním domě, zatímco do města přijíždějí nacističtí okupanti. Takhle začíná seriál Zlatá labuť, který uvádí TV Nova. Recenze jsou všelijaké. Prozradíme vám, kde všechny díly zhlédnete online a zdarma – ve zkušební verzi internetové videotéky Voyo.

Známé tvůrce posílili nadějní mladí herci

Za novým televizním dramatem stojí zkušení filmaři, kteří se zaměřují na rodinná dramata. Scénárista Jan Coufal a režisér Biser A. Arichtev jsou podepsáni pod seriály Vyprávěj, První republika nebo Kukačky. Svoje nejnovější dílo situovali do pražského obchodního domu Zlatá labuť, který byl otevřen 15. března 1939, zatímco do Čech vpadli němečtí nacisté. Příběh má historické paralely, ale titulní stavba, postavy a děj jsou fiktivní.

Klikněte zde a sledujte Zlatou labuť zdarma.

Hlavní herecké role obsadili zástupci mladší generace. Marta Dancingerová zde vystupuje pod dvojí identitou, jako prchající kriminálnice Bára Veselá a zaměstnankyně přepychového obchodního domu Lucie Tichá. Jejího zaměstnavatele hraje Adam Vacula, který coby podnikatel Petr Kučera pochází z bohaté pražské rodiny. Jeho ctižádostivou sestru Irenu ztělesňuje Kristýna Ryška, postiženého bratra Rudolfa zobrazuje Petr Stach. Rodiče Kučerovy hrají legendární Petr Kostka a Daniela Kolářová.

Jak začíná, pokračuje a končí seriál Zlatá labuť?

Ocitáme se na hraně historických epoch, sociálních tříd a generací. Kučerovi patřili v prvorepublikovém Československu k podnikatelské elitě, ale když otevírají obchodní dům Zlatá labuť, na Pražský hrad míří jeho nový uchvatitel –⁠ Adolf Hitler. Ulicemi mezitím utíká Bára Veselá, která překračuje zákony v každém režimu a nyní opět uniká policii. Vbíhá do Zlaté labutě, kde se schovává mezi zaměstnankyně. Tady potkává svého nového charismatického šéfa, který míří vysoko, ale ještě nepřekročil stín svých stárnoucích rodičů…

Pro český národ nastává nejtemnější doba. Hrdinové riskují život, oportunisti kolaborují. Každý další válečný rok vypadá jako nepřekonatelná věčnost. Ale pokud tvůrci nového seriálu zůstanou věrní svému dřívějšímu stylu, rodina Kučerových přežije a konec bude novým začátkem.

První a poslední díl na TV Nova – program

Podobná epická dramata bývala doménou České televize, ale nyní o náročnějšího diváka bojují také komerční televizní stanice. Slovenská TV Markíza uvedla dvanáctidílný seriál o bratislavském obchodním domě Dunaj, sesterská TV Nova nabízí pražskou Zlatou labuť. Nový český seriál zhlédnete buďto v klasické televizi, nebo v internetové videotéce Voyo. Pokud Zlatá labuť nebude kratší než Dunaj, program bude pravděpodobně následující.

DílyV předstihu na VoyoČtvrteční premiéra v TV1. páteční repríza v TV2. páteční repríza v TV
1. dílod 26. ledna2. února ve 20:203. února v 1:103. února v 9:40
2. dílod 2. února9. února ve 20:2010. února v 1:1010. února v 9:40
3. dílod 9. února16. února ve 20:2017. února v 1:1017. února v 9:40
4. dílod 16. února23. února ve 20:2024. února v 1:1024. února v 9:40
5. dílod 23. února2. března ve 20:203. března v 1:103. března v 9:40
6. dílod 2. března9. března ve 20:2010. března v 1:1010. března v 9:40
7. dílod 9. března16. března ve 20:2017. března v 1:1017. března v 9:40
8. dílod 16. března23. března ve 20:2024. března v 1:1024. března v 9:40
9. dílod 23. března30. března ve 20:2031. března v 1:1031. března v 9:40
10. dílod 30. března6. dubna ve 20:207. dubna v 1:107. dubna v 9:40
11. dílod 6. dubna13. dubna ve 20:2014. dubna v 1:1014. dubna v 9:40
12. dílod 13. dubna20. dubna ve 20:2021. dubna v 1:1021. dubna v 9:40

Klikněte zde a podívejte se na každý díl Zlaté labutě dříve než v TV.

Celý seriál zhlédnete zdarma online na Voyo

Nova vysílá premiérovou epizodu a každé další pokračování Zlaté labutě vždycky ve čtvrtek. Ale přitom upřednostňuje svoje platící internetové diváky. Pokud uhradíte 159 Kč/měsíc, ve virtuální videotéce Voyo dostanete 2 000 filmů + každý díl nového seriálu o týden dříve, než kdybyste spoléhali na tradiční televizní obrazovku. Jde o levnější poplatek, než jaký za svoji produkci požaduje konkurenční Netflix nebo HBO.

Ale máme pro vás tip: Celý seriál Zlatá labuť uvidíte online zdarma či za symbolickou 1 Kč, pokud počkáte na jeho konec a potom využijete týdenní bezplatnou verzi Voyo. Stačí, když se v internetové videotéce zaregistrujete a potom zrušíte předplatné.

Kde stojí skutečný obchodní dům Zlatá labuť?

Filmaři vyprávějí fiktivní příběh, který však má reálné historické paralely. 19. března 1939 byl v Praze otevřen obchodní dům Bílá labuť, aby také naše metropole měla nákupní galerii světové úrovně. Funkcionalistický palác obsahoval pohyblivé schodiště, rychlovýtahy, potrubní poštu, podlahové vytápění, skluzovou odpadní rouru a další senzační novinky.

Krátce před plánovaným otevřením obchodního domu, 15. března 1939 do Čech vpadli němečtí nacisté. Nicméně Bílá labuť fungovala dál a v roce 1943 se stala centrem filmového dramatu Šťastnou cestu, ve kterém jako prodavačky zářily Adina Mandlová, Jiřina Štěpničková nebo Nataša Gollová. Slavný obchodní dům najdete v ulici Na Poříčí 1068/23, kde vítá zákazníky dodnes.

Recenze jsou drsné, ale diváci mají pochopení

Nejaktivnější novináři viděli první díl Zlaté labutě v předpremiéře, na tiskové konferenci. Podle Aktuálně.cz se děj odvíjí „podle šablonovitého mustru“, vypjaté emoce a prudké zvraty převažují nad silnými charakterovými studiemi a jízlivou satirou, a proto jde spíše o „mýdlovou operu“ než o moderní televizní drama. Lidovky.cz viděly „scénáristickou slátaninu plnou naschválů a vyložených nesmyslů“, která prý byla natočená spěšně a postrádá pamětihodný herecký výkon.

Pozitivnější jsou běžní diváci. Na portále ČSFD.cz momentálně dostávají lepší hodnocení Kukačky (82 %), Šťastnou cestu (77 %) nebo Vyprávěj (69 %), Zlatá labuť (65 %) však vyhrává nad První republikou (62 %), slovenským Dunajem (48 %), nováckou Ulicí (21 %) nebo Ordinací v růžové zahradě (13 %).

Zdroj úvodní fotografie: Archiv VOYO a TV Nova

ZANECHAT ODPOVĚĎ