Virtuální šmejdové pokoutně prodávají tablety, které jsou přinejlepším bezcenné. Přitom parazitují nejenom na důvěřivých zákaznících, ale také na seriózních značkách. Nyní svůj falešný „lék“ pojmenovali po kosmetických přípravcích Normalife.

Poctiví podnikatelé celý život budují svoji osobní značku, a postupně sklízejí zaslouženou odměnu. Vzorem budiž americká inovátorka Norma Kamali. Prodává kupříkladu kabátové spacáky – tedy spací pytle, které slouží zároveň jako kabáty. V rodném New Yorku zaváděla zdravé kavárny, kde hosté dostávají džusy nebo olivový olej. A letos představuje „demokratické“ kosmetické přípravky Normalife, které jsou prý určeny komukoli, nehledě na pohlaví, etnicitu nebo věk. Ostatně, sama má libanonské a baskické předky, a její úspěšný životní příběh začal před 75 lety.

Mezitím ovšem potkáváme také darebáky, kteří nabízejí pouhou iluzi. Aktuálně napodobují právě značku Normalife (někdy připojují ještě podtitul „Avormin“), avšak místo kosmetiky prodávají „lék pro kardiaky“.

Wikipedie píše o zvrhlém manželském páru

Podle internetové reklamy „konečně“ máme medikament, který uvolňuje cévy, odstraňuje stres, snižuje krevní tlak a uzdravuje srdce. Vidíme tam ovšem fotografii stejného „odborníka“, který doporučoval podvodné kapky Detonic. Jméno tohoto „experta“ záleží na jazykové verzi – Čechům byl představen jako Ondřej Pumpr, ale v němčině dostal přízvisko Erwin von Schiller.

Německá reklama a podvodná recenze na tablety Normalife

Na stejné internetové adrese byla každopádně prodávána také podvodná návnada na ryby Fish XXL. Koukněme tedy ještě do oficiální české databáze legálních léků, kterou provozuje SÚKL (Státní ústav pro kontrolu léčiv) – a Normalife tam nenajdeme.

Spotřebitelé jsou naštěstí stále opatrnější a inzerované informace nejdříve ověřují, než případně něco objednají a zaplatí. Například na Wikipedii však v tomto případě nacházejí leda stejnojmenný film o manželském páru, který přepadával banky.

Recenze na „lék“, respektive podvod Normalife

Na kardiaky cílily také podvodné „přípravky“ ReCardio, Remi Bloston, Cardiline, Heart Tonic nebo Dia Remedium. Nastražené internetové reklamy obvykle mívají následující rysy:

  • Podvodné výrobky bývají propagovány fiktivními osobnostmi, které zdánlivě připomínají skutečné odborníky, ale přitom jsou vymyšlené.
  • Uživatelské recenze jsou podepsány náhodnými jmény. Portrétní fotografie patří zaplaceným figurantům, nebo jsou prostě ukradeny někomu, kdo o reklamě nemá tušení.
  • Odpovědná firma sídlí mimo Evropskou unii, nemá českou pobočku, případně vůbec neprozrazuje svoji identitu. Tablety Normalife jsou někdy spojovány se společností VIVANTIS a.s., která však ve svém oficiálním e-shopu nic takového neprodává.
  • Chybějí seriózní obchodní podmínky, od distributora (kurýra) nedostaneme žádnou fakturu a těžko uplatníme reklamaci. Cena mezitím vyšplhá buďto na 1 698 Kč, nebo na „zlevněných“ 849 Kč.
  • Jde o mezinárodní kriminalitu. Podvodná reklama má zpravidla několik jazykových mutací, fotografie bývají stejné, jména nikoli.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: jeshoots.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno