Sdílíme omezenou planetu, krajinu, město nebo obec. Máme různé představy, jak využít společný prostor, a proto potřebujeme nějaký kompromis. Takže volíme svoje politické zastupitele, kteří vyvažují naše rozmanité zájmy a preference. Referent územního plánování a stavebního řádu potom zajišťuje, aby odhlasovaná pravidla platila v praxi. Projděme jeho úkoly a platové třídy.

Ve veřejném sektoru, například na obecním nebo městském úřadě, jsou zaměstnanci zařazeni do pracovního Katalogu. Referent územního plánování a stavebního řádu tam dostal číslo 2.10.20. V Katalogu najdeme jeho pracovní úkoly a také platovou třídu.

Začneme nejjednodušší administrativou, pokračujme náročnějšími koordinačními funkcemi a následně dojdeme k nejodpovědnější koncepční práci. Každý úředník má nárok na nejvyšší platovou třídu, ve které splňuje aspoň jednu číslovanou odrážku.

Referent územního plánování a stavebního řádu (katalogová pozice 2.10.20)

8. platová třída

  1. Zajišťování a příprava podkladů pro výkon obecného stavebního, speciálního stavebního nebo vojenského stavebního úřadu (dále jen „stavební úřad“).

9. platová třída

  1. Zajišťování a příprava podkladů pro výkon úřadu územního plánování.
  2. Zajišťování dokumentace průběhu územně plánovacích nebo rozhodovacích procesů ve vymezené působnosti úřadu územního plánování nebo stavebního úřadu.
  3. Výkon agendy stavebního úřadu.

10. platová třída

  1. Výkon úřadu územního plánování.
  2. Výkon stavebního úřadu.
  3. Výkon územně plánovací činnosti obecním úřadem.

11. platová třída

  1. Koordinace výkonu úřadu územního plánování.
  2. Koordinace výkonu stavebního úřadu.
  3. Pořizování nástrojů územního plánování včetně zajišťování vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území.
  4. Výkon orgánu územního plánování v působnosti kraje, hlavního města Prahy nebo magistrátu územně členěného statutárního města.
  5. Výkon stavebního úřadu v působnosti kraje, hlavního města Prahy nebo magistrátu územně členěného statutárního města.

12. platová třída

  1. Koordinace a usměrňování výkonu stavebního úřadu v působnosti kraje, hlavního města Prahy nebo magistrátu územně členěného statutárního města.
  2. Koordinace a usměrňování výkonu orgánu územního plánování v působnosti kraje, hlavního města Prahy nebo magistrátu územně členěného statutárního města.
  3. Pořizování nástrojů územního plánování včetně zajišťování vyhodnocování vlivu na udržitelný rozvoj území v působnosti kraje nebo hlavního města Prahy.

13. platová třída

  1. Komplexní pořizování krajských a regionálních koncepcí územního rozvoje včetně zajišťování vyhodnocování vlivů na udržitelný rozvoj území.
  2. Koordinace a systémové usměrňování územního plánování České republiky.
  3. Koordinace a systémové usměrňování stavebního řádu České republiky.

14. platová třída

  1. Tvorba koncepce územního plánování České republiky.
  2. Tvorba koncepce stavebního řádu České republiky.
  3. Stanovování systémových přístupů a východisek územního rozvoje České republiky.

Referent územního plánování a stavebního řádu v 15. platové třídě

  1. Tvorba koncepce a strategie územního rozvoje České republiky.

Základní hrubý tarif zjistíme v tabulce

Známe pracovní náplň, takže pokračujme dál. Podle platové třídy (nejnáročnějšího vykonávaného úkolu) a stupně (nejvyššího dosaženého vzdělání a předchozí praxe) najdeme v příslušné tabulce individuální tarif (základní hrubý měsíční plat).

Autor úvodní ilustrační fotografie: Borko Manigoda

4 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi výkonem agendy stavebního úřadu a výkonem stavebního úřadu. První je zařazeno v 9. platové třídě, druhé je zařazeno v 10. platové třídě. Předem děkuji.

    • Dobrý den, paní Čehovská, posílám oficiální vyjádření Ministerstva práce a sociálních věcí, poskytnuté tiskovým mluvčím panem Petrem Sulkem. Odpovědi rozumím tak, že v 9. platové třídě člověk vykonává dílčí agendu (například pomocnou administrativu), zatímco v 10. platové třídě jde o komplexní kompetence (vystupujete jménem instituce, řešíte sama celý problém):

      „Výkonem stavebního úřadu se rozumí provádění všech věcí spadajících do působnosti stavebního úřadu podle zákona o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).

      Přitom není podstatné, zda zaměstnanec vykonává stavební úřad pro územně vymezenou část obce, pro určitý okruh občanů nebo vymezené druhy staveb (inženýrské sítě, rodinné domy …). Jestliže proto bude zaměstnanec stavebního úřadu vykonávat pro takto vymezené okruhy komplexně všechny úkony příslušející stavebnímu úřadu, zařadí se podle bodu 2 v 10. platové třídě v povolání 2.10.32 Referent územního plánování a stavebního řádu v příloze k nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, do této 10. platové třídy.

      Agendou stavebního úřadu se rozumí souhrn věcně souvisejících prací, které tvoří ucelenou část (zákonné působnosti) stavebního úřadu. Uvedená dílčí působnost se tedy vztahuje k zákonem vymezené působnosti stavebního úřadu.

      Zaměstnanec, kterého zaměstnavatel pověří výkonem agendy stavebního úřadu, se podle bodu 3 v 9. platové třídě uvedeného povolání zařadí do této 9. platové třídy

      Při zařazování zaměstnance stavebního úřadu do platové třídy se tedy vychází z toho, jaký okruh prací z působností stavebního úřadu po něm zaměstnavatel požaduje, zda to bude komplexní výkon stavebního úřadu (celé působnosti stavebního úřadu) nebo pouze určitá specifická část tohoto celku (část působnosti stavebního úřadu – agenda).

      Okruh zaměstnanců, od kterých zaměstnavatel požaduje celistvý výkon stavebního úřadu nebo pouze jeho specifickou část, určuje zaměstnavatel.“

  2. Tato stránka byla počátkem roku 2018 aktualizovaná, podle novelizace katalogu prací (nařízení vlády č. 222/2010 Sb.).

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno