Na internetu přibývají laciné nákupní galerie, které přeposílají asijskou produkci přímo evropským zákaznicím. Oděvy, boty nebo šperky nově najdete také pod značkou Zebraneo. Recenze bohužel vyznívají negativně, zákaznice jsou málokdy spokojené.
Zebry jsou roztomilé, ale exotické krásky. Podobají se koňům, avšak většinou nejsou ochočitelné. Podobně i Zebraneo.com zdánlivě vypadá jako standardní evropský e-shop (internetový obchod). Nabízí levné dámské a dětské oděvy, boty a různé doplňky. Ovšem pokud tam něco objednáte, buďte připraveni na exotickou divočinu.
Asijský obchodník nedává žádné záruky
Zebraneo patří stejné obchodní společnosti, která provozuje také „nákupní galerie“ Airydress, Airycloth a Floryday (recenze čtěte ZDE a ZDE). Jmenuje se ZC Holding (HK) Limited, sídlí v asijském Hong Kongu a ve Francii má pobočku: ZC (FR) LIMITED. Ale svojí reklamou cílí především na Polky a Češky. Přitom příliš nerespektuje spotřebitelská práva, na která jsme zvyklí v Evropské unii.
Všeobecné obchodní podmínky zveřejňuje pouze v angličtině. Zebraneo neposkytuje „žádné záruky“ a nenese „žádnou odpovědnost“. Cena, kterou vidíte na internetové stránce, není konečná – možná vám přijde ještě účet za dovozní clo, daně a další poplatky. Zaplatíte i za zpáteční přepravu, pokud zkusíte reklamaci. Ovšem pozor: „Produkty z finálního výprodeje není možné vrátit ani vyměnit.“
Zebraneo – recenze skutečných zákaznic
Asijský obchodník sice zveřejnil varovné obchodní podmínky, ale umí příjemně překvapit. „Váhala jsem, jestli na Zebraneo nakupovat. Nicméně v životě už jsem přišla o více než 600 Kč, takže jsem zariskovala… A všechno přišlo v pořádku, zboží odpovídá tomu, co jsem viděla na obrázku. Jsem spokojená,“ tvrdí Jarmila na Facebooku.
Celkově však převažují negativní recenze. „Začátkem minulého měsíce jsem přes Zebraneo objednala šaty a okamžitě zaplatila. Na svém uživatelském účtu stále vidím, že balík ještě ani nebyl odeslán. Moje e-mailové dotazy zůstávají nezodpovězeny, ale dostávám další nevyžádané prodejní nabídky. Trapné,“ konstatuje Kamila na diskusním fóru Trustpilot. Hongkongský eshop tam nasbíral stovky zákaznických recenzí a známek, přičemž na pětistupňové škále převažuje nejhorší hodnocení.
„Objednala jsem sedm oblečků, které jsem ihned uhradila platební kartou. Zásilka přišla zhruba za měsíc, ale materiál hodnotím jako hrozný. Cítila jsem nepopsatelnou umělou hmotu, přestože prodejce sliboval bavlnu. Jeden kousek úplně chyběl. Všechno jsem vrátila a přitom zaplatila poštovné: 500 Kč. Žádné peníze jsem zpátky nedostala, nepřišla ani omluva. Tohle bylo poprvé a naposled, kdy jsem nakoupila na Zebraneo… Recenze snad pomůže jiným ženám, aby neudělaly stejnou chybu,“ píše Lenka na Mimibazaru.
Autorka úvodní ilustrační fotografie: Anastasia Gepp
Bohužel mám velmi negativní zkušenost. Šaty, které jsem objednala ze Zebraneo, přišly po měsíci a půl, na podzim. To bych ještě překousla, ale dostala jsem šaty, které byly naprosto hrozné. Jiný materiál, jiný střih a jiná délka. Naprosto nepoužitelné. Chtěla bych všechny varovat před nákupem v Zebraneo. Naletěla jsem.
Chtěla bych také varovat ostatní, aby nenaletěli. Objednala jsem dvoje boty a zaplatila hned. Po více jak měsíci jsem nic nedostala, ani žádnou odpověď na e-mail. Přišla jsem o 1 600 Kč. A ještě mi napsali, ať napíši, jak jsem spokojená se zásilkou. NEDOPORUČUJI nakupovat v Zebraneo.
Necelé 4 týdny trvalo, než přišlo oznámení na mail, že zboží bylo uvolněno k přepravě. Pak už se dala zásilka perfektně sledovat – od vyskladnění k předání adresátovi to trvalo 13 dní (čili limit, který avizují). 2 zimní svetry: byla jsem připravená i na průšvih, ale super, jak velikost, tak materiál (na rozdíl od plandavého hadru z českého zásilkového obchodu :-D).