Proklepneme další nákupní galerii, která funguje jako prostřednice mezi evropskými zákazníky a asijskými dodavateli. Vypadá atraktivně, ale za západní ceny nabízí východní kvalitu a pekelné obchodní podmínky. Existuje teprve krátce a jmenuje se libozvučně – Rivio. Recenze znechucených zákazníků nicméně přibývají, takže hezkou formu brzy zastíní rizikový obsah.

Normální evropské e-shopy jsou transparentní, zodpovědné a spolehlivé. Zaplatíte inzerované zboží, a obratem dostanete potvrzující e-mailovou zprávu. Po několika hodinách nebo dnech máte objednanou zásilku doma, případně v nedaleké výdejně. Následně běží zákonná lhůta, kdy smíte odstoupit od smlouvy. Pokud najdete závadu, protistrana uzná reklamaci a vrátí vám peníze. Obchoduje férově, a proto klidně zveřejňuje svoji identitu.

Na internetu však narážíme také na „nákupní galerie”, které se zdánlivě podobají solidním e-shopům, jenomže jejich provozovatelé nejsou spolehliví. Často sídlí v mimoevropských destinacích, jako třeba „onlinové tržiště” Rivio.cz.

Od uzavřené smlouvy údajně nesmíte odstoupit

Oficiální provozovatel úřaduje v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Zároveň odkazuje na svého „českého zástupce”, respektive na následující kontakty: Ephemera Solitude Ecommerce s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, : 09708588, e-mail: info@rivio.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Tomáš Sarai (narozen v roce 2002).

Rivio funguje jako prostředník mezi tuzemským spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož totožnost neprozrazuje. Objednávky řeší „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Distribuce trvá „až 365 dní”, protože občas zkolabuje výrobní fabrika. Českojazyčný návod v balíku nenaleznete. Provozovatel ani jeho český zástupce „nenese odpovědnost” za jakost. Případnou reklamaci adresujte tajemnému dodavateli, který nepodléhá našim regulacím, takže možná zneužije vaše kontakty a osobní údaje.

Rivio – recenze na problematickou nákupní galerii

Předejme slovo českým zákazníkům. „Přes Rivio jsem objednala a zaplatila koženou bundu, na kterou marně čekám už dva měsíce,” píše Jindra na Firmy.cz. „Objednané sandále jsem dostala, ale špatnou velikost, o materiálu nemluvě,” pokračuje tamtéž Jiřina. „Provozovatel pravděpodobně nemá vlastní sklady. Teprve jakmile dostane novou poptávku, požadované zboží objedná přes nějaké levné asijské tržiště, možná přes Aliexpress.com. Tomu odpovídá dlouhá dodací lhůta,” uzavírá Radek na Webtrh.cz.

Rozhodněte se sami, zda poptáte nějaké zboží přes Rivio. Recenze eventuálně připojte níže, do zdejšího diskusního fóra.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pixabay.com

63 KOMENTÁŘE

  1. Rovněž zaplaceno 20.9.2021 za zboží, které doteď nedorazilo, telefonní linka obsazena, firma doteď nijak nereaguje. Zvažujeme podat trestní oznámení, pokud zboží nedorazí v nejbližších dnech. Nikdo od této společnosti nekupujte žádné zboží.

  2. Zboží jsem zaplatila, už je to celkem dlouho. Tak jsem na to zapomněla a dnes tu byla pošťačka a chtěla zaplatit baliček. Tak jsem zaplatila, doma rozbalila. Zaplaceno dvakrát a po hodině nošení se náramek roztrhl. Opravdu nikdy víc.

  3. Objednala jsem si boty, ale ani po měsíci a půl nic nedorazilo. Když jsem se e-mailem obrátila na společnost, že nedodržela podmínky, bylo mi oznámeno, že si můžou vyhradit mnohem více času, kvůli bla-bla spousta věcí. Nehorázná drzost a naprostá zlodějina. Tato firma či společnost se obohacuje na lidech dost neregulérně. Rozhodně nikomu tuto společnost nedoporučuji, zákazník je nezajímá již po zaplacení.

  4. Už 40 dní, co mají v dodacích podmínkách, čekám na zaplacenou objednávku a stále nic. Už nikdy víc od nich a ani netuším, kdy a jestli vůbec mně objednávku pošlou.

  5. Zboží dorazilo cca do 1 měsíce, platbu jsem zvolila dobírkou. Ovšem co poslali za hrůzu: místo objednané kožešinové zimní bundy za 1 300 Kč přišlo něco, co použiju leda k večerním posezení na zahradě u ohně, hodnotu odhaduji maximálně na 300 Kč. Jsem tak naštvaná! Rivio je určitě podvodný shop a dobře ví, jaký dodává šunt. Dvacetiletý jednatel je v balíku. Zítra to budu řešit. Slušným způsobem požádám o nápravu, ale pokud neuspěji, pravděpodobně vezmu svého dvoumetrového syna a jednatele navštívíme na uvedené adrese. Je mně 60 let a nenechám se okrádat nějakými šmejdy. Na ČOI samozřejmě zajdu. Určitě u nich nic neobjednávejte. Budu informovat o výsledku.

  6. Nikomu nedoporučuji, aby od Rivia cokoli objednával. Po 41 pracovních dnech konečně něco dorazilo – ovšem (zatím) jenom půlka mojí objednávky! Prý mám být trpělivá a počkat! Nevím na co, sledovací číslo zásilky bylo jen jedno! Za mě je toto podvodné jednání, jsem nespokojená. Nedoporučuji tyto stránky!

  7. Bohužel jsem také naletěla podvodníkům z Rivia.cz. Chtěla jsem udělat radost vnučce na Vánoce, objednala jsem dekorace. Zrovna u nich! Dnes si s nimi, zcela k ničemu, dopisuji. Zkusím zajít do banky, zda se nedají peníze získat zpět.

    Nikdy se mi nic takového nestalo, jsem hloupá, naletěla jsem.

  8. Taky jsem jedna, co naletěla. 10.10.2021 jsem zaplatila za bundu 1 517 Kč. Po několika e-mailech, kde jsem chtěla odstoupit od smlouvy a vrátit peníze, mě Rivio.cz odkázalo na nějakého Tin Tonga ze Šanghaje… Nemám zboží, ani peníze! Podvod! Pokud bude někdo podávat trestní oznámení, ráda se přidám.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno