Proklepneme další nákupní galerii, která funguje jako prostřednice mezi evropskými zákazníky a asijskými dodavateli. Vypadá atraktivně, ale za západní ceny nabízí východní kvalitu a pekelné obchodní podmínky. Existuje teprve krátce a jmenuje se libozvučně – Rivio. Recenze znechucených zákazníků nicméně přibývají, takže hezkou formu brzy zastíní rizikový obsah.

Normální evropské e-shopy jsou transparentní, zodpovědné a spolehlivé. Zaplatíte inzerované zboží, a obratem dostanete potvrzující e-mailovou zprávu. Po několika hodinách nebo dnech máte objednanou zásilku doma, případně v nedaleké výdejně. Následně běží zákonná lhůta, kdy smíte odstoupit od smlouvy. Pokud najdete závadu, protistrana uzná reklamaci a vrátí vám peníze. Obchoduje férově, a proto klidně zveřejňuje svoji identitu.

Na internetu však narážíme také na „nákupní galerie”, které se zdánlivě podobají solidním e-shopům, jenomže jejich provozovatelé nejsou spolehliví. Často sídlí v mimoevropských destinacích, jako třeba „onlinové tržiště” Rivio.cz.

Od uzavřené smlouvy údajně nesmíte odstoupit

Oficiální provozovatel úřaduje v Číně, na adrese: Shanghai TingYou Trade Co. Ltd, Caobao Rd 1243-315, postcode: 200235, Shanghai, CN, TIN (Taxpayer Identification Number): 913101163423297705. Zároveň odkazuje na svého „českého zástupce”, respektive na následující kontakty: Ephemera Solitude Ecommerce s.r.o., Rybná 716/24, PSČ: 110 00, Praha 1 – Staré Město, : 09708588, e-mail: info@rivio.cz či info@vallerion.cz, tel: 792 545 428, jednatel: Tomáš Sarai (narozen v roce 2002).

Rivio funguje jako prostředník mezi tuzemským spotřebitelem a asijským dodavatelem, jehož totožnost neprozrazuje. Objednávky řeší „okamžitě”, a proto zákazník „nemá právo na odstoupení od smlouvy”. Distribuce trvá „až 365 dní”, protože občas zkolabuje výrobní fabrika. Českojazyčný návod v balíku nenaleznete. Provozovatel ani jeho český zástupce „nenese odpovědnost” za jakost. Případnou reklamaci adresujte tajemnému dodavateli, který nepodléhá našim regulacím, takže možná zneužije vaše kontakty a osobní údaje.

Rivio – recenze na problematickou nákupní galerii

Předejme slovo českým zákazníkům. „Přes Rivio jsem objednala a zaplatila koženou bundu, na kterou marně čekám už dva měsíce,” píše Jindra na Firmy.cz. „Objednané sandále jsem dostala, ale špatnou velikost, o materiálu nemluvě,” pokračuje tamtéž Jiřina. „Provozovatel pravděpodobně nemá vlastní sklady. Teprve jakmile dostane novou poptávku, požadované zboží objedná přes nějaké levné asijské tržiště, možná přes Aliexpress.com. Tomu odpovídá dlouhá dodací lhůta,” uzavírá Radek na Webtrh.cz.

Rozhodněte se sami, zda poptáte nějaké zboží přes Rivio. Recenze eventuálně připojte níže, do zdejšího diskusního fóra.

Zdroj úvodní ilustrační fotografie: pixabay.com

4 KOMENTÁŘE

  1. Rozhodla jsem se pro objednání z to důvodu, že u zboží byla poznámka „Skladem (10), expedujeme během 24 hodin. Objednávku odešleme ihned po zaplacení“. Zboží dorazilo po 50ti pracovních dnech a ještě budu doplácet clo.

    Jestli toto není podvod a klamavá reklama, tak už se v tom opravdu nevyznám.

    Ponaučení: Rivio již nikdy více….

  2. Dobrý den, jsem též jedna z těch, co naletěla podvodníkům… Rozhodně nedoporučuji cokoliv objednávat a hlavně platit předem na webu Rivio. Slibují dodání do 5 dnů, potom se odvolávají na možnost dodání do 49 dnů a nakonec nedostanete nic. Ani omluva a peníze zpět také ne.

    M. Rothm.

  3. S e-shopem Rivio mám velice negativní zkušenosti, objednala jsem si 2 podprsenky, přišly skoro za 3 měsíce, byly mi malé, velikost neodpovídala a reklamaci mi neuznali, jelikož prý nebyla správně vyplněná. Fotky produktu byly pořizovány v originálním obale i s visačkami, foceno ze všech světových stran, ale stejně to vše odmítli uznat. Proto nekupovat!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno