Mobilní operátoři přiznávají, že jejich sítě bývají občas přetížené a někteří zákazníci mezitím nemají signál. Průběžně sledujeme, jak svoje technické problémy řeší Vodafone. Výpadek aktuálně hlášený není, ale některým lidem dnes nefunguje telefon, internet anebo digitální televize. Poradíme vám, jak v takové situaci postupovat.

Telekomunikační síť má omezenou kapacitu

Vzduchem neustále létají rádiové signály, aby přenášely naše hovory, textové zprávy a data. Potřebnou infrastrukturu zajišťují mobilní operátoři. Společnosti T-Mobile, O2 a Vodafone provozují vysílače, antény a kabely v České republice. Přitom používají nejpokročilejší technologie, aby naši komunikaci urychlili. Není divu, že občas narazí na technický problém. Zrekapitulujme, kdy se do potíží dostal Vodafone:

  • Výpadek aktuálně (dnes) oznámen nebyl, takže zřejmě vše normálně funguje.
  • 5. 5. 2023: Haproval mobilní internet, respektive sekaly se technologie pro vysokorychlostní datový přenos LTE (Long Term Evolution) a 5G.
  • 27. 4. 2023: Zlobil pevný internet, příčinu neznáme.
  • 3. 11. 2022: Kolabovaly přetížené datové služby v Klatovech, Pelhřimově a Tachově.
  • 18. 10. 2022: Vynechávala Vodafone TV, důvody jsme nevypátrali.
  • 8. 2. 2022: Portugalský Vodafone nefungoval, protože byl atakován hackery.
  • 4. 10. 2021: Blbnul internet, neboť vypadl Facebook a byla přetížena pevná síť.
  • 28. 5. 2020: Nejely digitální televize, protože v centrále selhaly karty EPG (Electronic Program Guide, elektronický programový průvodce, slouží podobně jako klasický televizní program).
  • 16. 3. 2020: Špatně se přepojovaly hovory, jelikož sítě byly přetížené.
  • 11. 3. 2019: Ztrácel se signál, neboť foukal silný vítr a nešla elektřina.

Vodafone: výpadek aktuálně (dnes)

Anglická společnost patří mezi největší mobilní operátory na světě. Globálně obsluhuje 350 milionů zákazníků, v České republice pečuje o 4,5 milionu klientů. Vodafone o svých technických potížích informuje na sociálních sítích, na Facebooku a na Twitteru. Dneska (zatím) žádné výpadky nezmiňuje. Jestli máte zaplacené jeho služby, ale postrádáte signál, nejdříve zkontrolujte svoji techniku.

Nikam se nedovoláte a nechodí vám SMS?

Přesvědčte se, že nemáte svůj mobilní telefon přepnutý do režimu Letadlo, ve kterém nefunguje bezdrátový datový přenos. Nebo vytočte kód #330*0000#, abyste zrušili blokaci všech hovorů a zpráv. Případně svůj mobil vypněte a znovu zapněte. Eventuálně vyzkoušejte svoji SIM kartu v jiném telefonu, abyste se ujistili, že chyba není ve vašem přístroji.

Nefunguje vám internet od Vodafonu?

Pevné připojení: Ověřte, zda nevypadla elektřina. Koukněte se, jestli jsou ve vašem modemu a routeru správně zastrčené kabely. Případně obě zařízení odpojte z elektrické zásuvky, počkejte zhruba 1 minutu a potom opět zapojte do elektřiny. Restartujte svůj počítač. Omrkněte, zda se připojujete na svoji Wi-Fi a používáte aktuální heslo, nebo jste přesměrovaní na sousedův internet. Zkuste se připojit k síti přes kabel.

Mobilní internet: Raději se podívejte, jestli máte zaplacené další bajty. Potom přezkoumejte, zda jsou v telefonu zapnutá (povolená) mobilní data. Zkuste jiné připojení (například LTE, 4G nebo 5G). Pakliže nepomohly předchozí rady, restartujte svůj telefon.

Nehraje digitální televize čili TV?

Vodafone TV nejjednodušeji spustíte přes nejnovější verze internetových prohlížečů Chrom a Firefox. Potřebujete však operační systém Windows 8.1 či vyšší. Vodafone TV dále vyžaduje internetové připojení o minimální rychlosti 3 Mb/s. Následně stačí, když na adrese tv.vodafone.cz vyplníte své přihlašovací jméno a heslo. Další variantou je mobilní aplikace pro operační systémy Android a Apple (iOS), respektive pro chytré telefony a tablety.

Vodafone – výpadek aktuálně (tady a teď)

Pokud máte v pořádku svoji techniku, ale mobil, internet nebo digitální TV nefunguje, počkejte, jestli nejde o krátkodobou odstávku. Potíže obvykle pominou po několika minutách, málokdy trvají déle než hodinu.

Nebo rovnou kontaktujte Vodafone. Výpadky aktuálně řešte přes jeho zákaznickou telefonní linku 800 77 00 77, e-mailovou adresu pece@vodafone.cz nebo na sociálních sítích. Dalším kanálem je mobilní aplikace Můj Vodafone, která běží na operačních systémech Android, Apple i Huawei. V takovém případě ovšem potřebujete jiného operátora nebo jiné internetové připojení – takže zajděte třeba do kavárny či knihovny.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno