Lidl Česká republika v.o.s. patří mezi největší obchodní řetězce a zaměstnavatele v České republice. Jak hledá, hodnotí a motivuje svoje pracovníky, co tady chválí – anebo naopak postrádá? Zvědavé otázky jsme poslali tiskové mluvčí Kateřině Jaškové, která nám poskytla polovinu odpovědí. Neprozradila mzdy, věkovou strukturu zaměstnanců, (ne)existenci přidruženého odborového svazu a nechce komentovat ani evropské platové srovnání, ze kterého Česká republika vychází jako chudý východní příbuzný.
Jak hodnotíte lidskou pracovní sílu v tuzemsku?
U našich zaměstnanců určitě můžeme vyzdvihnout schopnost vysokého nasazení a proaktivní přístup k práci, například zájem o inovace, vlastní návrhy.
Kde hledáte nové zaměstnance a čím motivujete personál?
Využíváme mix náborových kanálů dle toho, které profese hledáme a koho oslovujeme. Základem jsou naše kariérní stránky www.kariera.lidl.cz nebo náš LinkedIn. Dále pak využíváme inzeráty na pracovních portálech, bannery na internetu, také plochy přímo v prodejnách či v blízkosti prodejen, rádio.
Jaké typy pracovního úvazku mají lidé, kteří pracují pro Lidl?
Personální agentury využíváme pro nábor našich zaměstnanců výjimečně. Místa pro brigádníky pak obsazujeme především v období letních prázdnin a na Vánoce. Co se týče pracovního poměru, standardně zaměstnáváme na hlavní pracovní poměr.
Převládají smlouvy na dobu určitou, nebo neurčitou?
Především nabízíme smlouvu na dobu neurčitou, kterou mají téměř všichni pracovníci – výjimku tvoří například zástupy za mateřské/rodičovské dovolené.