Ve svém osobním automobilu můžeme vyjet v libovolnou dobu, jakýmkoli směrem a a průběžně zastavovat podle nálady. Řidiči náklaďáků, taxíků, autobusů nebo silniční rolby musejí poslouchat koordinátora, který diriguje celou firemní flotilu. Dispečer teoreticky sedí v kanceláři, ale prakticky musí mít oči všude: Rozděluje úkoly, sleduje přes informační technologie svoje kolegy a řeší problémy. Tomu odpovídá zaručená mzda a platové třídy.

Dispečer zaměstnaný v soukromé společnosti

Český statistický úřad ve svém žebříčku průměrných mezd dispečera výslovně nezmiňuje. Aspoň česká vláda byla důsledná, když rozdělila různé práce do skupin, kterým odpovídají sazby zaručené hrubé mzdy. Do 5. skupiny patří také: „Řízení odborných prací na vymezeném technologickém výrobním nebo provozním úseku (mistr, dispečer).“ Odpovědnému pracovníkovi musí zaměstnavatel vyplácet základní hrubou měsíční mzdu aspoň podle následující tabulky, ještě než eventuálně přidá zákonné příplatky za přesčasy, ztížené prostředí apod.

ZARUČENÁ MZDA 2022
SkupinaTřídaKč/h.Kč/m.
1.1.+2.96,4016 200
2.3.+4.106,5017 900
3.5.+6.117,5019 700
4.7.+8.129,8021 800
5.9.+10.143,3024 100
6.11.+12.158,2026 600
7.13.+14.174,7029 400
8.15.+16.192,8032 400

Dispečer ve veřejném – platovém sektoru

Větší jistoty mají zaměstnanci obecních a krajských úřadů, příspěvkových organizací, státních nemocnic apod. Ve veřejném sektoru rozhodují o platech především podrobné tabulky, které najdete vždycky aktuální pod TÍMTO odkazem. Dispečer patří do příslušné platové třídy podle nejobtížnější práce, kterou vykonává (jiná pravidla panují v Armádě, Policii a Hasičském sboru). Abyste postoupili výše, stačí splnit jenom jednu uvedenou odrážku, například: „Příprava operačních plánů zimní údržby silnic a dálnic a organizace procesu zimní údržby.“

8. platová třída

  1. Dispečerské řízení technického provozu telekomunikační sítě na úrovni distribučního uzlu vojenského telefonního obvodu.

9. platová třída

  1. Koordinace a zajišťování sjízdnosti vozovek v zimním období v souladu s operačními plány a zajišťování včasného nasazení a optimálního využívání přidělených provozních prostředků.
  2. Dispečerské zajišťování technického provozu stálé vojenské spojovací a informační sítě na úrovni tranzitního obvodu.

10. platová třída

  1. Příprava operačních plánů zimní údržby silnic a dálnic a organizace procesu zimní údržby.
  2. Dispečerské řízení technického provozu stálé vojenské spojovací sítě na centrální (republikové) úrovni.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno