Železnice přitahuje malé kluky, ekology a všechny pasažéry, kteří chtějí cestovat bezpečně a pohodlně. Vlaky mohou jezdit třeba jenom na obnovitelné zdroje energie, přitom oproti silniční automobilové dopravě má několikatunová souprava na kolejnici jenom třetinové tření! Kolik peněz vydělává strojvedoucí, který řídí celý kolos řídí a nese velkou zodpovědnost? Prozkoumáme mzdy v privátních společnostech a platy ve veřejném sektoru.

Strojvedoucí zaměstnaný v soukromé firmě

Český statistický úřad ve svém žebříčku výdělků uvádí, že strojvedoucí a řidiči kolejových motorových vozíků berou průměrně přes 35 tisíc Kč hrubého měsíčně. (Připomeňme, že například pilot letadla dostává zhruba dvakrát až třikrát tolik.) Vláda ve svém nařízení č. 567/2006 Sb. zařadila řidiče metra do 3. skupiny prací a strojvůdce vlaků do 4. skupiny prací, aby měli garantovanou aspoň odpovídající sazbu zaručené mzdy. Následující tabulka platí pro standardní pracovní dobu 40 hodin týdně, bez zákonných příplatků.

ZARUČENÁ MZDA 2019/202020202019
SkupinaTřídaKč/h.Kč/m.Kč/h.Kč/m.
1.1.+2.87,3014 60079,8013 350
2.3.+4.96,3016 10088,1014 740
3.5.+6.106,4017 80097,3016 280
4.7.+8.117,4019 600107,4017 970
5.9.+10.129,7021 700118,6019 850
6.11.+12.143,2024 000130,9021 900
7.13.+14.158,1026 500144,5024 180
8.15.+16.174,6029 200159,6026 700

Strojvedoucí ve veřejném (platovém) sektoru

Větší jistoty mají zaměstnanci obecních a krajských úřadů, příspěvkových organizací, státních nemocnic apod. Ve veřejném sektoru rozhodují o platech především podrobné tabulky, které najdete vždycky aktuální pod TÍMTO odkazem. Strojvedoucí patří do příslušné platové třídy podle nejobtížnější práce, kterou vykonává (výjimkou jsou zaměstnanci Armády a dalších bezpečnostních složek ve služebním poměru).

5. platová třída

Řízení a údržba lokomotiv při přepravě materiálu a zboží na vlečkách a při posunu uvnitř organizace.

6. platová třída

Řízení a údržba lokomotiv při posunu na železnici a v ostatních organizacích dopravy.

7. platová třída

Řízení a údržba lokomotiv na vlečkách se složitým provozem navazujících na hlavní trať.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno